Kieli vapaa

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Vs: Kieli vapaa

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A lähetetty Pe Kesä 08, 2018 7:53 pm

Hoffentlich hat jeder schöne Ferien!

Ich habe heute mich entspannt, aber ich habe auch aufgeräumt und Fernseherserie Top of the Lake mir gesehen. Ich habe eigentlich die ganze Woche mich nur entspannt aber habe ich auch oft raus gegangen. Meiner meinung nach ist es in der Ferien wirklich schön raus zu gehen. Ich habe auch viel gelesen. 

Har någon annan också den härliga känslan i början av sommarlovet, att man får läsa vad som helst istället för man måste läsa bara för att någon lärare ber din klass eller grupp att läsä nåt?
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 224
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut ja Skånesborg

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Kieli vapaa

Viesti kirjoittaja Arska lähetetty La Kesä 09, 2018 12:18 am

Har någon annan också den härliga känslan i början av sommarlovet, att man får läsa vad som helst istället för man måste läsa bara för att någon lärare ber din klass eller grupp att läsä nåt?

Just det! Men då är det också så att man överskattar ens tid och motivation, lånar för många böcker från bibliotek och sedan får prestationångest Razz Jag har nu själv fyra faktaverk och fyra romaner som jag planerat läsa den här sommaren, men vi får se... Vore enkelt om jag inte var beroende av mobilen. Den här jävla maskinen tar så himla mycket tid. Eller så sitter jag vid datoren. Borde kanske helt sluta använda dem, men lättare sagt än gjord. Nu förstår jag varför det är så svårt för t.ex. alkoholister. Alltid tänkt att jag kan nog gränsa internetsurfande om det blir ett problem - nå nu är det klart ett problem men att vidta åtgärder... Näh. :/

Vad annat... Jag har nu jobbat mina fyra första nätter som tidningsutdelare, och varje gång har det gått åtminstone en halv timme över tidsplanen. Det lär ta en tid för nybörjarna att anpassa sig till rytmen, men jag känner mig redan ganska snabb. Grejen är bara att jag måste också dela ut brev, tidsskrifter och fristycken av tidningar, som ges till alla hushåll som inte abonnerar, och då blir det flera stoppar samt mer stök i bilen. Hoppas det är inte varje natt! Lönen är inte hög (knappt 10€ per timmen men bara 3,5 timmar i natt + några euro av addresspost + kompensation för att använda egen bil) men det är nog rätt så rolig, köra på landet mitt i sommarnatten, lyssna på radion - och sen får man sova ändå till eftermiddagen! 

Har ni andra några sommarjobb?

Juonipaljastus:
Juonipaljastus:
Juonipaljastus:
Juonipaljastus:
Juonipaljastus:
Juonipaljastus:
Juonipaljastus:
Juonipaljastus:
Juonipaljastus:
Juonipaljastus:
Juonipaljastus: