Valtiopeli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Off-Topic

+19
Sh3ltt1
Ruutitynnyri
leonffe
Raccoon
Tuoppi
Robo
McDuck-fani
Kaivos
Hirnu
Mix313131
McScroogelius
Jomppe
Kunkku Karhu
Arska
A.N.K.K.A
Käyttis
Aivokalvontulehdus
Vallu
Mehtu
23 posters

Sivu 17 / 19 Edellinen  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19  Seuraava

Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Bubbleduck Su Tammi 19, 2020 5:38 pm

Vallu kirjoitti:Tää on ihan off topic mutta mä oon alkanu olemaan kiinnostunut lääkärin ammatista todella paljon. Nostin biologian tuossa 9lk syksyllä seiskasta ysiin, kemian kasista ysiin ja matikan kasista ysiin. Tietääkseni juuri noilla aineilla on merkitystä siinä ammatissa?

Ihmisen biologiasta on tullut mulle tosi kova juttu. Kaveritkin jo ihmettelee kun luen ihmisaivojen toiminnasta vapaa-ajalla. Ja minusta piti viellä koko 8lk ja 7lk ajan tulla muusikko...
Itsekkin joskus (ei edes kauhean kauan sitten) haaveilin lääkärin urasta, mutta sitten tajusin että parhaat ikävuodet menisivät siinä opiskelussa ja 80% asioista on lopulta sellaisia, jotka eivät minua kiinnosta. Ja fysiikan opiskelu ew, i dont fuck with her.

Ala joka itseäni kiinnostaa eniten tällä hetkellä on oikeustiede Olisi kiva päästä sitten sadan vuoden päästä kun lukiokin on ohi Turun yliopistoon lakia lukemaan, mutta sekin on vielä niin kaukana tulevaisuudessa.
Bubbleduck
Bubbleduck

Viestien lukumäärä : 345
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Karachi

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Ma Tammi 20, 2020 11:09 pm

Lääkärin ammatti voisi olla siinä mielessä palkitseva, että siinä voi hyvin konkreettisesti auttaa ihmisiä, toisaalta se kyllä olisi varmasti stressaavaakin. Minusta ei siihen olisi, koska en suoriudu kovinkaan hyvin paineen alla enkä kestäisi niin suurta vastuuta. Mutta yhteiskunnassa hienoa onkin se, että eri ihmiset sopivat eri töihin. 

Itse olen merkinnyt hopsiin (henkilökohtainen opintosuunnitelma) että aloittaisin 3. vuonna kasvatustieteen opinnot, tämä siis sillä ajatuksella että voisin ryhtyä opettajaksi. Toisaalta kyllä vähän epäröin tätä, sillä sosiaaliset taitoni ovat omasta mielestäni surkeat (voisin ja minun varmaan pitäisi jossain kohtaa selvittää, olenko mahdollisesti autismikirjolla). Tykkäisin kyllä ammatin mukanaan tuomista rutiineista, mutta en ole lainkaan varma, viihtyisinkö opetustilanteessa. Mieluiten ehkä opettaisin lukioikäisiä, ala-aste olisi pahin. 

Mutta aikaa on pohtia.

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A Pe Tammi 31, 2020 11:57 pm

Arska, mitäs sinä opiskelitkaan? 

Mulla on ensi vuonna edessä yliopisto-opinnot toivon mukaan ja olen vihdoinkin keksinyt sellaisen alan, joka oikeasti tuntuu omalta ja nappaa. Tämä ala on hieman yllättäen suomalais-ugrilainen kielentutkimus. En siis ole mitenkään erityisemmin koskaan pitänyt äidinkielestä ja olen aina ajatellut, että mun juttu olisi jonkun vieraan kielen opiskelu, mutta viime aikoina suomen kieli on alkanut vaan vaikuttamaan todella kiinnostavalta, sukukielistä puhumattakaan. Noissa opinnoissa on mahtavaa kyllä kaupan päälle esimerkiksi Viron ja Unkarin historiasta kursseja (!), ensin aikaisemmat ajat, sitten neuvostoajat ja vielä lopulta sen vaikutukset. Lisäksi tuossa pääsee opiskelemaan viron tai unkarin kieltä aika paljon, ja olen miettinyt, että eestin osaaminen ammattimaisesti voisi olla kiinnostavaa. Tuosta ohjelmasta valmistuu lopulta kielentutkijaksi tai äikänopettajaksi, ja varmaan koitan sitten kunhan tuohon pääsen opiskella sen äikänopettajan pätevyyden -- melko varmasta työpaikasta ei ole koskaan haittaa. 
Luultavasti opintopolkuni seuraava palikka on siis Helsingin yliopisto, mutta olen myös harkinnut Turun yliopistoa. Toivottavasti kirjoitukset vaan menee hyvin, jotta pääsisi suoraan ehkä papereilla. Tällä hetkellä olen saanut englannista E:n ja historiasta L:n, joista englanti jäi harmittavat kolme pistettä L:n rajasta. En silti aio uusia, sillä nyt keväällä kirjoitan pitkän saksan, josta voisin saada realistisesti L:n. 

Pyöriikö täällä tällä hetkellä muita abeja? Jos pyörii, niin matematiikan (valtakunnallinen) preli oli tänä vuonna ihan kamala, ainakin musta! Onko joku muu tehnyt? Vertaistukea?

Vetäydyn nyt tässä vaiheessa iltaa nukkumaan, on taas tullut valvottua viime aikoina liikaa. Kirjoituksiin lukemiselta en ole ehtinyt pelaamaan, enkä valitettavasti ehdi tässä oletettavasti vastaisuudessakaan kovin hyvin, sillä lukemista riittää viidessä aineessa.
A.N.K.K.A
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Ma Helmi 03, 2020 6:40 pm

Arska, mitäs sinä opiskelitkaan?

Valtio-oppia/poliittista historiaahan minä. Keväällä pitäisi päättää kumman valitsee, päätynen valtio-oppiin. 

suomalais-ugrilainen kielentutkimus


Kuulostaa hyvältä. Viro ja unkari ovat kieliä, joiden osaajia ei suomenkielisten keskuudessa ole liikaa. Tavallaan olisi hienoa, jos peruskoulu tarjoaisi meille edes perusteet viron kielestä, naapureita kuitenkin ollaan. Toki resurssit tulevat aina vastaan.


Itse olen viime aikoina syventänyt ranskan taitojani harjoittelemalla idiomeja ja katselemalla Arten mainioita dokumentteja. Miten mulla on sellainen olo, että muutaman vuoden päästä puhun paremmin ranskaa kuin englantia? xD Ruotsihan mulla on jo pitkään ollut toiseksi vahvin kieli, englanti on jäänyt vähän sivuun. En vain oikein löydä luontevia tapoja sisällyttää sitä arkipäivääni.

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Bubbleduck Ti Helmi 04, 2020 5:19 pm

Itse olen jo hieman kaavaillut lukio-opintoja, ja ajattelin että kirjoittaa voisi:
-äidinkielen (obv)
-ruotsin (obv kohta)
-pitkän matematiikan
-biologian
-kemian
-psykologian
Kauhistelen vaan vähän sitä että riittääkö aika noin monelle aineelle.
Bubbleduck
Bubbleduck

Viestien lukumäärä : 345
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Karachi

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Vallu Ke Helmi 05, 2020 8:22 am

Ojoi! Minulle riittävät pitkä matematiikka, bilsa, kemia ja fysiikka ja Vihdissä kun asun niin Vihdin lukio tarjoaa myös lääkiskurssin sinne kaipaaville.
Vallu
Vallu

Viestien lukumäärä : 348
Liittymispäivä : 22.03.2018
Ikä : 20
Paikkakunta : Uusimaa
Valtio pelissä : Benelux

http://fi.valtiopeli.wikia.com/wiki/Kastamere

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Bubbleduck Ke Helmi 05, 2020 7:41 pm

Vallu kirjoitti:Ojoi! Minulle riittävät pitkä matematiikka, bilsa, kemia ja fysiikka ja Vihdissä kun asun niin Vihdin lukio tarjoaa myös lääkiskurssin sinne kaipaaville.
Mutta äidinkieli ja ruotsihan ovat pakollisia silloin kun meidän täytyy kirjoittaa Very Happy
Bubbleduck
Bubbleduck

Viestien lukumäärä : 345
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Karachi

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska To Helmi 06, 2020 8:07 pm

Ruotsista tuskin tulee pakollinen kirjoitettava aine. Hallitusohjelmaan kirjattiin, että hallitus asettaa tavoitteeksi toisen kotimaisen kielen palauttamisen pakolliseksi ylioppilaskirjoituksissa, mutta se lienee sinne lisätty vain Rkp:n tyydyttämiseksi. Tuo "tavoitteeksi asettaminen" on kätevä takaportti-ilmaisu mille tahansa asialle.

Toki ruotsia kannattaa aina opiskella!

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A Ke Helmi 12, 2020 9:16 am

Bubbleduck kirjoitti:-äidinkielen (obv)
-ruotsin (obv kohta)
-pitkän matematiikan
-biologian
-kemian
-psykologian

Hyvältä kuulostaa minusta, ei mitenkään liikaa muttei myöskään liian vähän. Muista, että yksi kieli on pakko kirjoittaa, joten silleen ruotsi on pakko jos enkkua ei aio kirjoittaa.

Vallu kirjoitti:Ojoi! Minulle riittävät pitkä matematiikka, bilsa, kemia ja fysiikka ja Vihdissä kun asun niin Vihdin lukio tarjoaa myös lääkiskurssin sinne kaipaaville.

Hyvältähän tuokin kuulostaa!

Lukiossa aineet auttavat tosi paljon toisiaan, esim. pitkä fysiikka auttaa pitkässä matikassa, saksa ruotsissa jne. En sanoisi, että 7 kirjoitettavaa ainetta on liian raskas, kahdeksan kyllä alkaa sitten jo olla. Olen itse lukenut 7 ja aina on ollut ihan ok lukujärjestykset (päivät 8-14.30, ehkä kerran viikossa neljään ja muutamassa jaksossa vuodessa myöhäinen aamu/aikainen poispääsy). Tollasella tahdilla riittää kyllä tekemistä, mutta aikaa jää harrastuksille ja kavereille ja mitä sitten muuta ikinä aikookaan.

A.N.K.K.A
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Bubbleduck La Maalis 07, 2020 10:52 am

Kohta ollut serveri kuukauden täysin toiminnattomana, eihän tässä muu auta kun yrittää jotain turhuuksia kirjoitella
.


EDIT: ja käyttäjälistan mukaan olen myös ainoa henkilö, joka jaksaa käydä tällä sivulla joka päivä tarkistamassa uudet viestit. Eiköhän tämä sitten ollut pikkuhiljaa tässä...

Oli kiva pelata valtiopeliä nämä viimeiset kolme (?) vuotta
Bubbleduck
Bubbleduck

Viestien lukumäärä : 345
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Karachi

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A Ti Maalis 10, 2020 7:12 am

Tänään alkaa ylioppilaskirjoitukset! Ekana äidinkielen lukutaidon koe. Onnea kaikille kanssakirjoittajille, jos täällä sellaisia sattuu olemaan!!
A.N.K.K.A
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Tuoppi Ke Maalis 18, 2020 4:19 pm

Semmosen pitkän matikan kokeen pamautti ytl tänään ruudulle että meinas tulla äitiä ikävä Very Happy. Noh, onneks jo kahden ekan  tehtävän pisteillä pitäs päästä ylioppilaaksi.
Tuoppi
Tuoppi

Viestien lukumäärä : 35
Liittymispäivä : 21.03.2018

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A Ti Maalis 24, 2020 12:38 pm

Tuoppi kirjoitti:Semmosen pitkän matikan kokeen pamautti ytl tänään ruudulle että meinas tulla äitiä ikävä Very Happy. Noh, onneks jo kahden ekan  tehtävän pisteillä pitäs päästä ylioppilaaksi.

Mustakin oli ihan kamala! 

B2-osaan tuli yritettyä vain yhtä, ja sekin vissiin väärin. Tulokset saa kai ensi keskiviikkona, kauhulla niitä odotellessa. 

Ruotsi tuli tänään ja melko varma L sieltä. Se onneksi kompensoi, jos tuo matikka ei niin hyvin olisi mennyt.
A.N.K.K.A
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A To Huhti 23, 2020 10:51 pm

Nyt on kyllä harvinaisen kuollutta täällä! Mitä kuuluu ihmiset? Miten koronaeristys on sujunut?

Oma kotona-aikani on kulunut lähinnä siivoillessa, ruokaa laitellessa ja rentoutuessa. Pääsykokeisiin ei ole tullut juurikaan luettua, koska niistä ei tällä hetkellä tiedä. Alustavat toisaalta meni niin lupaavasti, että melkein toivon, ettei sinne minne haen järjestettäisi lainkaan pääsykoetta.
A.N.K.K.A
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Bubbleduck Pe Huhti 24, 2020 3:40 pm

Noh, itse olen ottanut karanteenin aikana tavaksi käydä joka päivä seitsemän kilometrin kävelylenkillä, hyvin tähän mennessä ainakin olen osannut pitää tuosta lupauksesta itselleni kiinni. Etäkoulu on kyllä aivan hirveää, mutta uskon, että saatetaan palata kouluun jo ennen kesälomaa.

Ja yhteishaun tuloksia tässä kovasti odotellaan, vaikka meneekin vasta kesäkuun puolelle.
Bubbleduck
Bubbleduck

Viestien lukumäärä : 345
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Karachi

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska La Huhti 25, 2020 12:44 pm

Itse olen pääasiassa käyttänyt vapaa-aikani ranskan opiskeluun, mulla on kirjastosta lainassa tuollainen 90 000 hakusanaa sisältävä sanakirja, käyn sitä sivu sivulta läpi ja kirjoitan Quizlettiin ne sanat, joita luulen tarvitsevani. Olen päässyt vähän yli puolenvälin ja plakkarissa on nyt noin 10 000 sanaa ja ilmausta. Lisäksi olen katsellut Areenasta Le Bureauta ja koettanut siten oppia ymmärtämään puhuttua ranskaa. Pitkän aikavälin tavoitteeni on petrata ranskani paremmaksi kuin englanti. Sitten, jos musta joskus tulee joku diplomaatti tms., voin briljeerata tällä tavalla.  bounce

Olen myös päivittäin käynyt kävelyllä, kuunnellut podcasteja ja odotellut, että pääsen noutamaan yliopiston kirjastosta varaamani kurssikirjan (olen tällä hetkellä jonossa toisena).

Niin ja tietysti: olen taas yrittänyt nähdä selkounia. Taisin tästä pari vuotta sitten täällä kirjoittaakin, mutta silloin kyllästyin yrittämään ja projekti jäi kesken, mutta nyt olen päättänyt, että en anna periksi. Ärsyttää vain, kun teen todellisuustestejä jatkuvasti hereillä ollessani, mutta unissa en sitten koskaan.

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A La Huhti 25, 2020 9:02 pm

Arska kirjoitti:Niin ja tietysti: olen taas yrittänyt nähdä selkounia. Taisin tästä pari vuotta sitten täällä kirjoittaakin, mutta silloin kyllästyin yrittämään ja projekti jäi kesken, mutta nyt olen päättänyt, että en anna periksi. Ärsyttää vain, kun teen todellisuustestejä jatkuvasti hereillä ollessani, mutta unissa en sitten koskaan.

Tätä voisinkin koittaa itsekin! Olen tätä joskus 4 vuotta sitten kokeillut, mutta nyt kun on aikaa, voisi taas kokeilla uudelleen. 

Odottelen vappua kovasti, mutta samalla toivon hartaasti, että tulisi todella paska ilma ja ihmiset tajuaisivat pysyä sisällä. Ärsyttää, jos hyvä kehitys taistelussa koronaa vastaan onnistutaan nollaamaan vappupiknikeillä. Muutenkin ärsyttää nuo halut avata rajoituksia - parempi omasta mielestäni olisi suojella henkiä ja koittaa pitää rajoitukset voimassa siten, että koko virus saataisiin tukahdutettua. Kaikista eniten kyllä ärsyttää presidentti Trumpin lausunnot, jotka kaikessa ristiriitaisuudessaan sekoittavat ihmisiä. Toivottavasti kukaan ei onnistu tappamaan itseään käsidesillä. Aiemminhan kun Trump esitti omia hoitokeinojaan, kävi näin: Yhdysvaltalaismies kuoli juotuaan itse tehtyä koronaviruksen "estolääkettä" – leskeksi jäänyt vaimo: "Sairastuminen pelotti meitä" . 

Koronan iloisia vaikutuksia minuun toisaalta on se, että olen innostunut jälleen kissoista ja koirista. Olin pienenä ihan kissahullu, vaikkei meillä lemmikkejä koskaan ole ollutkaan. Nyt suunnittelen kissan ottamista, kunhan elämäntilanne sen sitten myöhemmin sallii. 

Yliopistoista ei vieläkään ole kuulunut mitään uutta pääsykokeista. Alalle, jolle haen, on siis pääsykoe, johon pitää lukea kirja. Kirjasta, tai koko kokeesta, ei kuitenkaa ole mitään varmuutta, ja motivaatio pääsykoelukemiseen on alhaalla, koska tuntuu, että kokeet voidaan perua joka tapauksessa. Huomenna olen kuitenkin päättänyt alkaa lukemaan lukiokirjoja uudelleen, koska eihän siitä nyt mitään haittaakaan voi olla! Täältä tullaan kirjallisuushistoria!!
A.N.K.K.A
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Vallu Su Huhti 26, 2020 4:19 pm

En ole vieläkään luopunut lääkis-ideastani, tänään tuli kerrattua huvikseni alkoholien ja happojen esteröitymisreaktioita. Huh! Pää kipeä tiedosta...

Korona-arki ei täällä landella hirveästi näy, on muutenkin niin väljää. Olen käyttänyt aikaani saksan ja ruotsin kieliin ja lääkisaineiden 9lk materiaalien kertaukseen. Erikoista kyllä, olen aloittanut uudestaan maalausinnostukseni ja maalaan nyt jo toista viikkoa impressionistisia kyhäelmiä! Todella meditatiivista keskittyä vain sekoittamaan maalia ja vetämään linjoja siveltimellä, vie ajatukset muista asioista pois täysin.
Vallu
Vallu

Viestien lukumäärä : 348
Liittymispäivä : 22.03.2018
Ikä : 20
Paikkakunta : Uusimaa
Valtio pelissä : Benelux

http://fi.valtiopeli.wikia.com/wiki/Kastamere

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Su Huhti 26, 2020 8:33 pm

Olen tätä joskus 4 vuotta sitten kokeillut, mutta nyt kun on aikaa, voisi taas kokeilla uudelleen.


Raportoi sitten tänne, jos onnistut! Itse olen tosiaan nyt reilun kuukauden tehnyt todellisuustestejä päivittäin (yrittänyt hengittää nenä ja suu kiinni, laskenut sormieni määrää, testaillut valokatkaisinten toimivuutta, muistellut mitä olen hetki aiemmin tehnyt jne.) mutta heikoin tuloksin. Pari kertaa olen ollut lähellä tehdä unessa todellisuustestin, mutta jostain syystä aivot ilmeisesti yrittävät kaikin keinoin uskotella unen olevan totta, eikä niitä sitten tule lopulta tehtyä. Olen yrittänyt tehostaa tätä niin, että hereillä ollessani teen testin aina tiettyjen asioiden yhteydessä: kun käyn suihkussa, kun syön ja kun olen kävelyllä. 


Saa nähdä, onnistuuko tämä lopultakaan, mutta onpahan ainakin jotain, mitä odottaa Very Happy 


tänään tuli kerrattua huvikseni alkoholien ja happojen esteröitymisreaktioita.


Hämärät muistikuvat, että lukiossa opettelin jotain esteröitymisiä itsekin, mutta en kyllä enää yhtään muista, mitä niissä tapahtuu scratch Muistan kemiasta lähinnä, että atomit pyrkivät saamaan okteetin (vai sittenkin oktetin). 

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Bubbleduck Su Huhti 26, 2020 10:41 pm

Siis itsellä pitäisi olla perjantaihin mennessä kirjoitettuna essee tärkkelyksestä ja selluloosasta, mutta pääsiäisperjantain takia aihetta käsittelevä tunti skippaantui. Opettaja sitten päätti kuitenkin pakottaa meitä kirjoittamaan tällainen, koska ollaan "niin älykäs ja nopea ryhmä" Very Happy send help, en ymmärrä wikitekstistä sanaakaan ja kemiasta olisi vähän niinkuin pakko saada kymppi päättötodistukseen...

Valokuvauksen (ikr typerin valinnainen ikinä) projektiin pitäisi ottaa neljä kuvaa öisestä järvimaisemasta, jossa pitäisi valomaalata tulella. Kuulostaa valmiiksi jo mahdottoman typerältä, mutta karanteenin takia kysäisin opettajilta että mitäs pitäisi tehdä. Vastaukseksi tuli "ota kuvat ämpärissä" :DDDD
Bubbleduck
Bubbleduck

Viestien lukumäärä : 345
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Karachi

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Vallu Ke Huhti 29, 2020 12:24 pm

Bubbleduck, kokeile pitkää valotusaikaa jos siihen on mahdollisuus. Yksinkertainen tapa tehdä valomaalausta. Tärkkelyksestä ja selluloosasta sen verran, että molemmat ovat polysakkarideja ja selluloosaa ihmisen elimistö ei voi hajottaa. Tärkkelys on tärkeä ravintoaine ja parempi ihmiselle kuin useimmat mono- ja disakkaridit, koska sen hajottaminen vie elimistöltä enemmän aikaa ja tällöin ihminen saa energiaa käyttöönsä pidemmällä aikavälillä ja tasaisemmin.
Vallu
Vallu

Viestien lukumäärä : 348
Liittymispäivä : 22.03.2018
Ikä : 20
Paikkakunta : Uusimaa
Valtio pelissä : Benelux

http://fi.valtiopeli.wikia.com/wiki/Kastamere

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska La Toukokuu 02, 2020 2:55 pm

Selkouniprojekti edistyy: viime yönä tein kahdessa eri unessa todellisuustestin. Ne epäonnistuivat, mutta nyt olen ainakin päässyt siihen vaiheeseen, että edes teen niitä unissa. Ensin pidin nenästä kiinni, ja kun sitten onnistuin hengittämään, "tajusin" että en ollutkaan pitänyt kiinni nenästä vaan ylähuulesta (miksi en sitten tehnyt perään uutta testiä?). Toisessa unessa hoksasin, että mun pitäisi olla työsopimusta allekirjoittamassa, ja yritin epätoivoisesti löytää puhelimestani bussiaikataulua sekä työnantajan puhelinnumeroa, jotta voisin ilmoittaa myöhästyväni. Siinä tuli sitten mieleen, että tämähän on usein unissani toistuva tilanne, että on kiire johonkin, yritin sitten tehdä sen testin, jossa digikelloa katsotaan kaksi kertaa peräkkäin, mutta sekin epäonnistui. Saakeli.

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Mix313131 Ke Toukokuu 06, 2020 11:52 am

Palsta on hiljentynyt, sitä on turha kieltää. Päätin kokeilla luoda discordiin VP palvelimen, koska uusi alusta voisi tarjota uusia pelaajia ja kasvua. 
Tässä linkki:
https://discord.gg/hVYXbr
Jos ei toimi löytyy nimellä Valtiopeli reboot
Mix313131
Mix313131

Viestien lukumäärä : 89
Liittymispäivä : 22.03.2018
Ikä : 22
Paikkakunta : Vaasa

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A To Toukokuu 14, 2020 9:42 am

Selkounipäivitys: Olen alkanut tehdä päivittäin todellisuustestejä (hengittää suljetuin sieraimin ja testailla valokatkaisimia), mutta toistaiseksi en ole tehnyt niin unissani. Toivottavasti tuloksia alkaa tulla pian.

Ylppärituloksetkin tulivat. Yllättäen matikan M muuttui E:ksi! Alustavissa E:hen matkaa oli 5 pistettä, mutta lautakunta päätti nostaa pisteitäni 9:llä ja samalla alentaa rajoja reilusti. Äidinkielestä sen sijaan tuli L, mutta äärimmäisen täpärästi - sain tasan 90 pistettä, mikä oli L:n raja. Muutenkin kaikki meni siinä E:n tasolla, joten meikä on uusi ylioppilas!

Mitenkäs muiden koronakeväät (ja koulussaolevien ekat koulupäivät) ovat sujuneet?
A.N.K.K.A
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska La Toukokuu 16, 2020 7:23 pm

Selkounipäivitys: Olen alkanut tehdä päivittäin todellisuustestejä (hengittää suljetuin sieraimin ja testailla valokatkaisimia), mutta toistaiseksi en ole tehnyt niin unissani.


Mä teen myös edelleen todellisuustestejä hereillä ollessani, mutta en vielä ole saanut hivutettua niitä uniini. Tosin viime yönä näin unta, jossa olin myöhässä töistä, ja siinä sukkia ja auton avaimia etsiessäni tuli mieleen, että tämähän on aika yleinen aihe unissani. En sitten kuitenkaan tehnyt todellisuustestiä Rolling Eyes


Olen kyllä huomannut, että näen nykyään entistäkin todentuntuisia unia ja muistan ne hyvin. Ilmeisesti se vaikuttaa, kun ei tarvitse herätä herätyskelloon. 


joten meikä on uusi ylioppilas!


Onnittelut!

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 17 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 17 / 19 Edellinen  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa