Valtiopeli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Off-Topic

+19
Sh3ltt1
Ruutitynnyri
leonffe
Raccoon
Tuoppi
Robo
McDuck-fani
Kaivos
Hirnu
Mix313131
McScroogelius
Jomppe
Kunkku Karhu
Arska
A.N.K.K.A
Käyttis
Aivokalvontulehdus
Vallu
Mehtu
23 posters

Sivu 18 / 19 Edellinen  1 ... 10 ... 17, 18, 19  Seuraava

Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A Su Toukokuu 17, 2020 5:22 pm

Arska kirjoitti:Onnittelut!
 Kiitos! 

Selkounia ei toistaiseksi ole näkynyt, enkä ole onnistunut tekemään vielä unissani todellisuustestiä. Toivottavasti alkaisin kohta tekemään niitä. 

Suomen viimeaikaiset säätilat ärsyttää. Mikä siinä on, että joka toinen päivä on ihanan keväinen sää ja joka toinen sataa lunta/räntää/rakeita maa valkoiseksi. Neutral Jotenkin raivostuttaa erityisen paljon tänä vuonna nämä toukokuiset lumisateet, ehkä kun talvea ei ollut ollenkaan.
A.N.K.K.A
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Su Toukokuu 17, 2020 9:12 pm

Taas viime yönä näin unta, jossa ajattelin, että voisikohan se olla unta, ja jopa tein todellisuustestin (katselin käsiäni), mutta se epäonnistui. Nyt kuitenkin jo kahtena peräkkäisenä yönä olen melkein tajunnut näkeväni unta, eli jotain edistystä selvästi tapahtuu.

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Ma Toukokuu 18, 2020 5:03 pm

Näin jo kolmantena yönä peräkkäin unen, jossa tein todellisuustestin (nipistin nenän kiinni ja yritin hengittää), mutta se epäonnistui.

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A Ma Toukokuu 18, 2020 7:25 pm

Hyvä kuulla, että todellisuustestien tekeminen kannattaa pitkällä aikavälillä. Omat testit eivät vielä ole tuottaneet tulosta, mutta eiköhän tämä tästä kuukaudessa lähde.
A.N.K.K.A
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Bubbleduck Su Toukokuu 31, 2020 1:53 pm

Se ois peruskoulu loppu nyt
Bubbleduck
Bubbleduck

Viestien lukumäärä : 345
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Karachi

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Su Toukokuu 31, 2020 9:05 pm

Onnittelut.

Itselläni alkavat taas keskiviikkona kesätyöt, varhaisjakelua jälleen. Kävi tuuri, että sattui olemaan plakkarissa tuollainen homma, johon korona ei vaikuta, moneltahan ovat kesätyöt peruuntuneet.

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A Su Kesä 07, 2020 6:41 pm

Hyvä tuuri sinulla Arska. Omat kesätyöt eivät menneet ihan nappiin:
1. Minun piti aloittaa koulunkäyntiavustajana 23.3., mutta koulutpa menivät kiinni paria päivää ennen
2. ja varavaihtoehtona oli hankkia hommia jostain pikaruokapaikasta, ja pari haastattelupyyntöäkin näistä oli, mutta jäi sitten toteutumatta kun nekin menivät kiinni.
Nyt kesä on mennyt etäpartiohommissa ja rentoutuessa. Olen myös harkinnut jonkin uuden kielen opiskelun aloittamista. Japanin kieli kiinnostaa alustavasti jonkin verran: osaan vähän kiinaa ja olisi mukava laajentaa kielitaitoja Euroopan ulkopuolelle. 

Mitenkäs muitten koronakesät ovat alkaneet?
A.N.K.K.A
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Vallu Ma Kesä 08, 2020 1:23 pm

Keskiarvoksi peruskoulusta tuli 9.5 ja 10 kymppiä todistukseen Very Happy mites muilla jos täällä enää edes peruskoulun päättäviä on?
Vallu
Vallu

Viestien lukumäärä : 348
Liittymispäivä : 22.03.2018
Ikä : 20
Paikkakunta : Uusimaa
Valtio pelissä : Benelux

http://fi.valtiopeli.wikia.com/wiki/Kastamere

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Pe Kesä 12, 2020 9:24 pm

En ole vieläkään onnistunut näkemään selkounta, mutta nyt kun olen pitänyt unipäiväkirjaa, niin olen alkanut havaita tiettyjä unissani toistuvia teemoja ja piirteitä, ja yritän sitten aina hereillä ollessani painaa mieleeni, millaisten asioiden pitäisi herättää epäilys siitä, että näen unta. Muistan myös uniani entistäkin paremmin, viime yönäkin (tai no, nukun päivällä, mutta viimeksi kun nukuin) tuli päiväkirjaan kuusi merkintää eri unista. Hauskinta lienee, että yksi niistä merkinnöistä koski sitä, että unessani kirjoitin unipäiväkirjaa - aletaan olla metatasolla.

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A La Kesä 13, 2020 8:12 am

Huhhuh, sinun selkouniprojektisihan edistyy! Omani on vähän jäänyt, teen kyllä todellisuustestejä päivittäin, mutta uniin ne eivät ole vielä siirtyneet. Pitäisi ehkä koittaa rutinoida niitä päivittäisiin askareisiin, jotta tulisi tehtyä niitä enemmän. 

Viime päivinä olen alkanut kiinnostua japanin kielestä. Aiemmin ei ole kiinnostanut, ja olen suhtautunut japaniin jostain syystä negatiivisesti: olen ajatellut, että sen oppiminen olisi mahdottoman vaikeaa ja muutenkin oma suhtautuminen ei ole ollut positiivisin. Nyt kuitenkin lainasin kirjastosta japanin alkeisoppikirjan, ja olen pari päivää sitä selaillut ja opetellut juttuja, ja kyllä, olen innostunut. Tällä hetkellä en valitettavasti osaa kuitenkaan sanoa sanaakaan, vaikka olenkin tutkinut äänteitä ja havainnut ne helpoiksi verrattuna esimerkiksi minulle kovin tärkeään venäjän kieleen. Lisäksi olen opiskellut kanoja, vaikka se vaikeaa onkin. Aiemmin olen opetellut vähän kiinaa, joten kanjien oppimisen ei pitäisi olla niin kamalaa, sitten kun sen aika koittaa. Päivitän tänne foorumille sitten, kunhan edistyn enemmän. 

Onnea kaikille peruskoulun, lukion tai muun koulun päättäville!! Very Happy
A.N.K.K.A
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska La Kesä 13, 2020 9:03 am

Pitäisi ehkä koittaa rutinoida niitä päivittäisiin askareisiin, jotta tulisi tehtyä niitä enemmän.


Toisaalta itse olen huomannut, että nyt kun ei ole muutamaan kuukauteen tämän epidemian takia juuri tehnyt mitään erikoista, niin aika vähän unimaailma ja todellisuus kohtaavat. Jos päivien ohjelma olisi vaihtelevampi, voisi todellisuustestejä tehdä useammissa tilanteissa, ja silloin niitä todennäköisemmin tekisi myös unissa.

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A Pe Elo 07, 2020 10:12 pm

Viime yönä tajusin olevani unessa, mutta sitten heräsin melkein heti. Tajusin, että olin unessa, koska olin unessa juhlissa ja koronaa ei ollut. Olen siis ollut tosi varovainen, eikä juhliin meneminen tulisi normaalielämässä mieleenkään. 

Mitäs muuta... Ylioppilasjuhlat lähestyvät, ja olen ostanut elämäni ensimmäisen kokonaisen puvun – aiemmat juhlatilaisuudet olen vetänyt vain puvun eri osilla ja luovilla ratkaisuilla. En kyllä ole lainkaan varma, pääsenkö pukuani käyttämään – juhla kun on elokuun vikana viikonloppuna ja epäilen sen toteutumista, koska sinne olisi tulossa 500 ihmistä tai enemmän ja kun täällä pk-seudulla koronaa on liikkeellä. Juhlassa ei lisäksi ole niitä perinteisiä lakitusosuuksia, vaan siellä kerrotaan vain stipendien saajat, lauletaan pari laulua ja kuunnellaan rehtorin pitkäveteinen puhe. 

Korona-ajan tylsyyden ja täysi-ikäisyyden tuomien oikeuksien ansiosta olen alkanut pelata urheiluvedonlyöntiä. Tein koko kevään ajan vakioveikkauksia viikottain, mutta mitään en ole voittanut niistä. Nyt sitten kun veikkausliiga alkoi, kokeilin pari kertaa pitkävetoa, ja molemmilla kerroilla tuli voitto: ekalla kerralla 3€ ja tokalla huimaava vitonen. Taidan kyllä tuhlata noi rahat pelaamalla lisää, ei sitä tiedä vaikka vuoden päästä tulisikin miljoona Laughing
A.N.K.K.A
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Su Elo 09, 2020 6:49 am

Tajusin, että olin unessa, koska olin unessa juhlissa ja koronaa ei ollut.


Mä olen monta kertaa ihmetellyt, että miksi en itse koskaan unissani tajua koronan poissaoloa, kun se kuitenkin hereillä ollessa on koko ajan pääuutinen joka tuutissa. 


Mun selkouniprojektini ei tosiaan ole edennyt, kirjoitan yhä uniani muistiin ja yritän muistaa tehdä todellisuustestejä, mutta tulosten puute on hieman lannistanut, enkä enää ole yhtä innokas kuin alussa. En muista, että olisin viime aikoina kertaakaan unissani edes epäillyt olevani unessa.  Rolling Eyes

Sain myös ranskan sanakirjan kahlattua läpi, mulla on nyt n. 19 000 sanaa, joita kertailen. Lainasin kokeeksi pari ranskankielistä romaania kirjastosta ja kun aloin tuota helpomman oloista lukea, niin suorastaan yllätyin kuinka helposti ymmärsin lähes kaiken. Vaikeuksia tuottavat välillä vain monimutkaiset lauserakenteet. Vaikuttaa siltä, että olen pikku hiljaa pääsemässä ranskassa samaan läpimurtovaiheeseen kuin ruotsissa muutama vuosi sitten.

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Vallu Ma Elo 10, 2020 4:17 pm

Sanakirjoista tuli mieleen, miten olet Arska saanut opittua sanastoa esim. ranskassa tai ruotsissa? Oma ruotsini on tähän asti kehittynyt raketinnopeudella (kanske det är för en av mina svenskspråkiga vänner) ja ymmärrän hyvin lauserakenteita ja kirjoja lukiessa jo sen, mistä puhuttaan, mutta sanastoa on vaikea omaksua lisää. Yleensä menee vain uuden sanan googlaamisene/sanakirjasta tarkastamiseen ja sitten se unohtuu 15 minuutin päästä. En viitsisi myöskään alkaa tekemään jotain randomeja "Swedish Vocabulary" Quizlet kortteja ilman kontekstia tai päämäärää.
Vallu
Vallu

Viestien lukumäärä : 348
Liittymispäivä : 22.03.2018
Ikä : 20
Paikkakunta : Uusimaa
Valtio pelissä : Benelux

http://fi.valtiopeli.wikia.com/wiki/Kastamere

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Ti Elo 11, 2020 6:20 pm

Itse olen oppinut ranskan ja ruotsin sanastoa aika paljon tv-uutisia katsomalla. Niissä kun käsitellään hyvin monipuolisesti eri aiheita, tärkeimmät sanat toistuvat usein ja puhuttu kieli on selkeää sekä kieliopin mukaista. Ja sitten ihan niin, että vain pänttään sanoja. Vaikka ne eivät siinä hetkessä jäisi mieleen, niin kun ne tulevat jossain vastaan, sitä tajuaa että "aa, tää oli tää" ja sitten sen oppii. Tykkään myös katsoa sanojen etymologisia selityksiä, ne auttavat usein.

Mulle nimenomaan sanasto on aina ollut se helpoin osa kielten opiskelua, vaikeampaa on muodostaa järkeviä lauseita ja ääntää ne oikein. Very Happy

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Vallu La Elo 15, 2020 5:52 pm

Jee! Pääsin tänään Arskan juonipaljastusallekirjoituksen loppuun ja tulos oli mieluinen Wink
Vallu
Vallu

Viestien lukumäärä : 348
Liittymispäivä : 22.03.2018
Ikä : 20
Paikkakunta : Uusimaa
Valtio pelissä : Benelux

http://fi.valtiopeli.wikia.com/wiki/Kastamere

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Vallu Su Elo 16, 2020 11:13 am

https://discord.gg/UPFUsZH

Yrittäkää tulla, jos motivaatiota/kiinnostusta olisi vielä rahtunen jossain nurkan takana jäljellä.
Vallu
Vallu

Viestien lukumäärä : 348
Liittymispäivä : 22.03.2018
Ikä : 20
Paikkakunta : Uusimaa
Valtio pelissä : Benelux

http://fi.valtiopeli.wikia.com/wiki/Kastamere

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Mehtu Su Elo 16, 2020 4:42 pm

Jees, iteki olin tuonne Discord-palvelimelle liittynyt Mixin kutsusta jossain välissä. Nyt sinne yhtäkkiä alkoi tulemaan viestiä, niin muistin tämän fooruminkin olemassaolon taas muutaman kuukauden jälkeen.

Muttatosiaan liittykää ihmeessä tuonne Discord-palvelimelle. Jos ei varsinainen veepeettäminen enää maistu, niin siellä nyt voi jutustella myös rennosti vähän chat-tyylisemmin kuin tällä foorumilla.

Toki tuota valtiopeliäkin voisi vähän matalalla kynnyksellä yrittää herätellä. Discord alustana ehkä kannustaisi kirjoittelemaan enemmän ja useammin, kun viestien ei tarvitse olla ihan niin pitkiä :D
Mehtu
Mehtu

Viestien lukumäärä : 162
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 22
Paikkakunta : Janakkala
Valtio pelissä : Amrón

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Robo La Syys 19, 2020 2:19 am

Heipä hei, pitkästä aikaa. Peruskoulu loppui itsellänikin ja pääsin tavoitelukiooni. Eka koeviikko on viikon päästä vaikka suurin osa kokeista onkin nyt ennen sitä koska miksi ihmeessä tehdä asioista selkeää. Liityin nyt sinne discordiin, hengaan siellä aika usein muutenkin ja ajattelin että ehkä välillä tulisi samalla roolailtua. Ens torstaina täytän 16 vuotta, joka on aika jännä juttu että sitä on eletty jo näin pitkään. Juu, eipä tässä kai muuta.
Robo
Robo

Viestien lukumäärä : 247
Liittymispäivä : 31.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Helsinki
Valtio pelissä : Star

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A Su Syys 20, 2020 6:11 pm

Jó reggelt kívánok ja pitääpäs käydä kurkkaamassa tuolla discordissa. Aiemmin en ole siellä heilunut, mutta eipä uusi aluevaltaus pahaakaan tekisi. 

Tuo alun kieli:
A.N.K.K.A
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Ti Syys 22, 2020 6:39 pm

Itse olen flunssassa ja kävin sen takia eilen koronatestissä, odottelen tuloksia mutta tuskinpa on koronaa, kun äitini kävi juuri samanlaisten oireiden takia ja tulos oli negativiinen. Toivon vain, ettei tämä nuha tartu pikkusiskooni, jolla on saksan kirjoitukset tulossa. Mullahan oli omissa kirjoituksissani äikän tekstitaitoa edeltävänä päivänä kuumetta ja kokeessa räkäpaperikasa vierelläni kasvoi samaa vauhtia kuin sanat paperilla... Ällähän siitä aineesta tuli, mutta ei kyllä tulisi nykytilanteessa mieleenkään mennä tuolla lailla kipeänä muiden pariin.

Oli kyllä jännän tuntuista kun se tikku työnnettiin nenään Very Happy

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Mehtu Ti Syys 22, 2020 10:51 pm

Itellä on nyt enkun kirjotukset takana olleet jo viikon. Ylihuomenna edessä olis vielä filosofia. Saa nähän mihin oon ryhtynyt, kun ei osa filosofian teoriasta tunnu millään pysyvän päässä, ja varsinkaan koetilanteessa en varmasti muista hyödyntää mitään Rawlsin vapaus- ja eroperiaatteita. Prelistä tosin tuli E-L (ei arvosteltu kunnolla), joten ehkä se ihan hyvin menee.

Enkun kokeesta on ihan jeees fiilikset. Olihan se vähän erikoinen koe ja ilmeisesti siitä on vähän meemejäkin syntynyt. Hyvän vastauksen piirteitä katselin ja niiden perusteella on hiuksenohuet mahdollisuudet ällään. E kuitenkin vissiin todennäköisin arvosana. Toisaalta jos sensorit ei lämpeä kirjoitelmalleni, voi pudota ämmäänkin; toivottavasti ei.
Mehtu
Mehtu

Viestien lukumäärä : 162
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 22
Paikkakunta : Janakkala
Valtio pelissä : Amrón

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Bubbleduck Ma Kesä 13, 2022 3:56 am

Huomaakohan kukaan jos tänne heitän tällaisen hauskan viestintyngähkön?
Bubbleduck
Bubbleduck

Viestien lukumäärä : 345
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Karachi

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Ti Kesä 28, 2022 12:24 am

Huomaa (kahden viikon viiveellä)

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Bubbleduck Ke Kesä 29, 2022 2:28 am

Kerros Arska kuulumisia kun et ilmeisesti ole tuolla discordissa (?)
Bubbleduck
Bubbleduck

Viestien lukumäärä : 345
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Karachi

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 18 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 18 / 19 Edellinen  1 ... 10 ... 17, 18, 19  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa