Off-Topic
+19
Sh3ltt1
Ruutitynnyri
leonffe
Raccoon
Tuoppi
Robo
McDuck-fani
Kaivos
Hirnu
Mix313131
McScroogelius
Jomppe
Kunkku Karhu
Arska
A.N.K.K.A
Käyttis
Aivokalvontulehdus
Vallu
Mehtu
23 posters
Valtiopeli :: Pulinat :: Taukotila
Sivu 2 / 19
Sivu 2 / 19 • 1, 2, 3 ... 10 ... 19
Vs: Off-Topic
Tyhjä olo.
Kun on yli puolet elämästään viestitellyt nimimerkillä jossain foorumissa, tulee melkein identiteettikriisi, kun käyttäjätiliä ei enää olekaan
Kun on yli puolet elämästään viestitellyt nimimerkillä jossain foorumissa, tulee melkein identiteettikriisi, kun käyttäjätiliä ei enää olekaan
Otan osaa, Arska
McScroogelius- Viestien lukumäärä : 110
Liittymispäivä : 27.03.2018
Ikä : 21
Valtio pelissä : Monteverden tasavalta
Mistä kaikesta täällä saa keskustella, eli halutaanko tiukan Valtiopelikeskeinen foorumi vai entisen AA.fi foorumin kaltainen foorumi, jossa on keskustelu kaikesta ja Valtiopeli?
Tuohon A.N.K.A.N kysymykseen vielä sen verran, että omasta mielestä ois paras jos tänne tehtäisiin samat osiot kuin aa.fi:ssä (pulinat, pelit ja leikit, keräily, kyllä te tiiätte mitä niitä on). Sitten vp olis omana osionaan. Näin tästä tulis vähän niin kuin uusi aa.fi, toki vp-keskeisenä, sehän olisi tässä mun ehdotuksessa omana osionaan. Miettikäähän asiaa.
Tuohon A.N.K.A.N kysymykseen vielä sen verran, että omasta mielestä ois paras jos tänne tehtäisiin samat osiot kuin aa.fi:ssä (pulinat, pelit ja leikit, keräily, kyllä te tiiätte mitä niitä on). Sitten vp olis omana osionaan. Näin tästä tulis vähän niin kuin uusi aa.fi, toki vp-keskeisenä, sehän olisi tässä mun ehdotuksessa omana osionaan. Miettikäähän asiaa.
A. N. K.KA kirjoitti:Mistä kaikesta täällä saa keskustella, eli halutaanko tiukan Valtiopelikeskeinen foorumi vai entisen AA.fi foorumin kaltainen foorumi, jossa on keskustelu kaikesta ja Valtiopeli?
Kuinka moni täällä on lukenut Tintti-sarjakuvia? Itse pidän niistä hiukkasen enemmän kuin akuankoista koska tarinat ovat paljon pidempiä ja kiinnostavampia, suorastaan romaanimaisia, ja piirrosjälki pysyy tasaisena ja samanlaisena läpi kaikkien albumien.
Tintti on lähestulkoon parasta sarjakuvaa maailmassa, hakkaa Aku Ankan 100-0. On vaikuttavaa miten Hergé on luonut niin monipuolisen ja aidontuntuisen maailman Tintteihin. Aina kun lukee uudestaan jonkun Tintti-albumin, tuntuu kuin palaisi kotiin. Nyyh. Liikuttavaa.
En ole koskaan lukenut Tinttiä, ja tuntuu, että olen jäänyt jostain paitsi. Kun nyt olen ranskaa pidemmän aikaa opiskellut, niin voisihan sitä vaikka yhdistää huvin ja hyödyn, ja alkaa lukea tarinoita alkuperäiskielellä
Sarjakuvista puheen ollen, lukiko kukaan teistä pienenä Peukaloisen retkiä? Itse ahmin niitä opittuani lukemaan, ja toki piirrossarjaakin katselin. Vieläkin tulee kylmiä väreitä, kun sen tunnarin kuulee... <3
Sarjakuvista puheen ollen, lukiko kukaan teistä pienenä Peukaloisen retkiä? Itse ahmin niitä opittuani lukemaan, ja toki piirrossarjaakin katselin. Vieläkin tulee kylmiä väreitä, kun sen tunnarin kuulee... <3
Itse en ole lukenut Tinttejä, mutta sitäkin enemmän Aku Ankkoja. Äidinkielen opettajani haastoi minut hakemaan tietokirjallisuus stipendia ja arvatkaa minkä aiheen toetämyksellä, Aku Ankan. Katsotaan nyt miten menee.
Mix313131- Viestien lukumäärä : 89
Liittymispäivä : 22.03.2018
Ikä : 22
Luin aina pienenä mummolassa peukaloisen retkiä, ne olivat mahtavia! Ihastuin piirrosjälkeen ikihyviksi!
Peukaloisen retket -piirrossarjaa olen kyllä katsellut pienempänä, mutta sarjakuvia en kyllä muista nähneeni. Kyllähän tuo, kun minkä tahansa nostalgisen tunnarin kuulee, nostaa karvat pystyyn karskimmaltakin kaverilta
Tinttejä oon muutaman lukenut suomeksi, mutta ranskaksi en ole vielä saanut aikaiseksi. Asterixia ja Obelixia sen sijaan on tullut lueskeltua myös ranskaksi (lähinnä ranskan tunneilla). Lisäksi Tintti-piirrossarjaa on tullut kyllä katsottua pienempänä. Tässäkin nostalginen alkutunnari; alkaa heti soimaan päässä "tada-ta tada-ta tada-ta tadatada tada-ta...taa-ta-taaa tatata-taaa!"
Tinttejä oon muutaman lukenut suomeksi, mutta ranskaksi en ole vielä saanut aikaiseksi. Asterixia ja Obelixia sen sijaan on tullut lueskeltua myös ranskaksi (lähinnä ranskan tunneilla). Lisäksi Tintti-piirrossarjaa on tullut kyllä katsottua pienempänä. Tässäkin nostalginen alkutunnari; alkaa heti soimaan päässä "tada-ta tada-ta tada-ta tadatada tada-ta...taa-ta-taaa tatata-taaa!"
Mehtu- Viestien lukumäärä : 162
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Amrón
Nykyään kun katsoo uudestaan niitä Tintti-piirrettyjä, niiden ääninäyttely kuulostaa kamalalta ei sitä pienenä tajunnut miten huonoa se oli.
Totta, ääninäyttely ei ihan ollut parhaimmalla tasolla. Silti niitä kyllä katsoo välillä ihan mielellään, jostain syystä. Samoin kaikki Olipa kerran... -sarjat yms.
Tuossa muuten upea pianoversio Tintti-tunnarista https://www.youtube.com/watch?v=mxkoms30VZI tai https://www.youtube.com/watch?v=DTXD2gnxSes (jälkimmäinen pelkkä piano ilman alkup. tunnaria taustalla)
Tuossa muuten upea pianoversio Tintti-tunnarista https://www.youtube.com/watch?v=mxkoms30VZI tai https://www.youtube.com/watch?v=DTXD2gnxSes (jälkimmäinen pelkkä piano ilman alkup. tunnaria taustalla)
Mehtu- Viestien lukumäärä : 162
Valtio pelissä : Amrón
Tätä alkutunnaria kuunnellessa alkaa ihan itkemään: https://www.youtube.com/watch?v=NF9XF1f_lt4
Tintin alkutunnari on kieltämättä yksi hienoimmista. Tinttejä en oo koskaan lukenut, vaikka niitä sarjakuvia on aina ollut meillä olemassa. Piirrossarjaankin olen tutustunut enemmän vasta nyt myöhemmällä iällä. Mitä ääninäyttelyyn tulee, niin onhan se hieman könsyä, mut siin on kuitenkin aika kova cästi. Mukava bongailla tuttuja ääniä sieltä.
Ruutitynnyri- Viestien lukumäärä : 32
Liittymispäivä : 28.03.2018
Ei ne sitten onnistuneet Sanomalla vetämään aa.fi-foorumin töpseliä vieläkään seinästä.
A.N.K.K.A- Viestien lukumäärä : 400
Valtio pelissä : Qruut
Aivan, kumma juttu. Suutuin, kun kuulin sivujen sulkemisesta, mutta suuttuisin uudelleen, jos sivuja ei suljettaisikaan.
Mix313131- Viestien lukumäärä : 89
Liittymispäivä : 22.03.2018
Mikäs muuten tässä on ongelma, että valtiopelillä on oma fooruminsa ja pistepotilla omansa? Eikö Vankkis suostu yhteistyöhön vai missä vika ettei näitä voida saman forkan alla suorittaa? Todennäköisesti olisi mukavempi, kun kaikki tuolta Akkarin foorumilta rantautuneet olisi yhdessä viestittelemässä samassa paikassa.
No tämä asia ei tietty mulle kuulu enkä kummassakaan tule käymään aktiivisesti, mutta mukavempihan se olisi joskus pyörähtää yhdessä paikkaa saadakseen selville onko vielä samat nimimerkit mukana keskusteluissa vuosienkin jälkeen. Luulisi nyt pistepottiin voitavan tehdä valtiopelille oma osionsa...
No tämä asia ei tietty mulle kuulu enkä kummassakaan tule käymään aktiivisesti, mutta mukavempihan se olisi joskus pyörähtää yhdessä paikkaa saadakseen selville onko vielä samat nimimerkit mukana keskusteluissa vuosienkin jälkeen. Luulisi nyt pistepottiin voitavan tehdä valtiopelille oma osionsa...
Hirnu- Viestien lukumäärä : 5
Ei tullut mieleen, kun piti nopeasti joku uusi paikka Valtiopelille löytää Sittemmin kyllä keskusteltiin, jos tämä olisi siirretty Pistepotti-foorumille, mikä olisi Vankkikselle käynyt, mutta suurin osa Valtiopelin pelaajista vastusti.
Kysymyshän sitten kuuluu näille vastustaville eli miksi pitää erillistä foorumia?
En nyt tuolla pistepotin foorumilla ole rekisteröityneenä, mutta 2016 näyttää vielä olleen juttua chatin puutoksesta. Puuttuuko se edelleen sieltä? Onko se siis nyt ainoa syy sille ettei tuonne tahdota näitä keskusteluita yhdistää? Itse en ikinä ole osallistunut kumpaakaan enkä ole perillä onko peleillä yhteisiä kilpailijoita kuinka paljon, mutta omaan päähän astuu ainakin paljon paremmin ajatus yhdestä aktiivisesta paikasta kuin kahdesta jakaantuneesta.
Tosiaan ei siinä mitään, hieno juttu, että yritätte vielä pitää yhtä keskenään ja jatkaa hommaa toisilla foorumeilla. Arska varsinkin tehnyt hienoa työtä. Olette kuitenkin ennen mahtuneet samalle forkalle keskustelemaan ja pelailemaan niin luulisi tuon onnistuvan nyttekin paremmilla työkaluilla (=Yv:t yms.) höystettynä.
En nyt tuolla pistepotin foorumilla ole rekisteröityneenä, mutta 2016 näyttää vielä olleen juttua chatin puutoksesta. Puuttuuko se edelleen sieltä? Onko se siis nyt ainoa syy sille ettei tuonne tahdota näitä keskusteluita yhdistää? Itse en ikinä ole osallistunut kumpaakaan enkä ole perillä onko peleillä yhteisiä kilpailijoita kuinka paljon, mutta omaan päähän astuu ainakin paljon paremmin ajatus yhdestä aktiivisesta paikasta kuin kahdesta jakaantuneesta.
Tosiaan ei siinä mitään, hieno juttu, että yritätte vielä pitää yhtä keskenään ja jatkaa hommaa toisilla foorumeilla. Arska varsinkin tehnyt hienoa työtä. Olette kuitenkin ennen mahtuneet samalle forkalle keskustelemaan ja pelailemaan niin luulisi tuon onnistuvan nyttekin paremmilla työkaluilla (=Yv:t yms.) höystettynä.
Hirnu- Viestien lukumäärä : 5
Harmittaa niin kauhiasti kun tulin juuri kipeäksi kun sivuja piti tallentaa, niin en ehtinyt/pystynyt tallentamaan Uskaltaisitko... -ketjua. Se kun on minulle niin nostalginen ketju kun olen sitä lueskellut huvikseni jo vaikka kuinka monta vuotta.
Bubbleduck- Viestien lukumäärä : 345
Ikä : 20
Tämä akuankan tapaus ei ole ensimmäinen kerta kun paljon kuluttamani keskustelupalsta suljetaan. Muistan kun aikoinaan Maikkarin F1-uutisista ja myöhemmin muualtakin sieltä otettiin keskustelu pois käytöstä, kun meno yltyi kovin levottomaksi. Tämä tapahtui muistaakseni vieläpä täysin ilman ennakkovaroituksia tai ainakaan itse en ollut kuullut asiasta etukäteen. Onneksi siellä porukka jakoi muissa uutisissa linkkejä uudelle keskustelupalstalle ja vanha poppoo saatiin kutakuinkin kasaan. Sitten vielä se palsta suljettiin ja porukka jakautui eri palstoille.
Ruutitynnyri- Viestien lukumäärä : 32
Minun täytyää paljastaa olevani valtiopelinationalisti, aina veepeen puolesta!
---------
Onkos kukaan nähnyt näitä Aki Kaurismäen klassikoita:
- Le Havre
- Boheemielämää
- Mies vailla menneisyyttä
- Leningrad Cowboys
- Leningrad Cowboys meet moses
Kuvastavat hyvin tällaista suomalaista, arkista realismia.
---------
Onkos kukaan nähnyt näitä Aki Kaurismäen klassikoita:
- Le Havre
- Boheemielämää
- Mies vailla menneisyyttä
- Leningrad Cowboys
- Leningrad Cowboys meet moses
Kuvastavat hyvin tällaista suomalaista, arkista realismia.
Jouduin äsken shokkiin, kun huomasin että akuankan nettisivut olivat täysin muuttuneet eikä keskustelupalstaa enää löytynyt. Nyt minä vasta käsitän mitä merkitystä sillä palstalla oli.
Sivu 2 / 19 • 1, 2, 3 ... 10 ... 19
Valtiopeli :: Pulinat :: Taukotila
Sivu 2 / 19
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa