Valtiopeli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pelaajaneuvosto

+13
Kaivos
Käyttis
Raccoon
Mix313131
Tuoppi
Kunkku Karhu
Vallu
Mix 313131
Bubbleduck
Mehtu
Jomppe
A.N.K.K.A
Arska
17 posters

Sivu 4 / 7 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Kunkku Karhu Ke Huhti 04, 2018 2:55 pm

Mielestäni vp-awardsit voidaan pitää, kun ensimmäinen "kausi" täällä on päättynyt.
Kunkku Karhu
Kunkku Karhu

Viestien lukumäärä : 18
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 18
Paikkakunta : Taka-Perälä
Valtio pelissä : En tiiä vielä, mutta varaan ainakin Sveitsin ja Itävallan.

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Raccoon To Huhti 05, 2018 5:46 pm

Vallu kirjoitti:Eikös se ollut niin että jokainen saa itse päättää omat kategoriansa.
Kyllä, mutta 'aktiivisimman käyttäjän' kategorian voisi lisätä vain, jos se katsottaisiin suoraan viestien määrästä

Raccoon

Viestien lukumäärä : 126
Liittymispäivä : 22.03.2018
Paikkakunta : Jossain päin Eurooppaa
Valtio pelissä : Kirjala

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Raccoon To Huhti 05, 2018 5:47 pm

Kunkku Karhu kirjoitti:Mielestäni vp-awardsit voidaan pitää, kun ensimmäinen "kausi" täällä on päättynyt.
Joo, hyvä idea. Voitaisiin tehdä tällä kertaa erilainen kuin viime kaudella

Raccoon

Viestien lukumäärä : 126
Liittymispäivä : 22.03.2018
Paikkakunta : Jossain päin Eurooppaa
Valtio pelissä : Kirjala

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Raccoon To Huhti 05, 2018 6:05 pm

Mites olisi jos ydinaseet sallittaisiin kuitenkin rajaten niiden käyttöä? Niin, että kokoraja olisi esim. 1 megatonni ja koon perusteella määrättäisiin roolipelillinen aika, joka tarvitaan sen rakentamiseen? Lisäksi voisi olla raja, joka määrää, kuinka monta asetta voi olla samaan aikaan. Mitä mieltä olisitte? Shocked

Raccoon

Viestien lukumäärä : 126
Liittymispäivä : 22.03.2018
Paikkakunta : Jossain päin Eurooppaa
Valtio pelissä : Kirjala

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Mix313131 To Huhti 05, 2018 6:22 pm

Ehkä asiaa voitaisiin tosissaan harkita. Täälä pyörii porukkaa, joka on jo osoittautunut harkitsevaksI, joten idea saattaisi toimiakin.
Mix313131
Mix313131

Viestien lukumäärä : 89
Liittymispäivä : 22.03.2018
Ikä : 22
Paikkakunta : Vaasa

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A To Huhti 05, 2018 7:09 pm

Vastustan käytön sallimista sodassa. Ydinase aiheuttaa niin mittavia ja pitkäaikaisia tuhoja, että niitä olisi äärimmäisen vaikea roolata. Lisäksi jos ydinaseita saisi käyttää, menisi pelin pieni realistisuus kokonaan pois. Joku kuitenkin päättäisi posauttaa jossain päin maailmaa ydinpommin ja unohtaisi seuraukset. Kuitenkin olisi mielenkiintoista, jos ydinaseet voisivat toimia osana kansainvälistä politiikkaa, niin kuin ne VP15 puolella jo toimivatkin.

Ja Raccoon, ei aktiivisuutta kannata viestien määrästä mitata, koska jos joku spämmii topicin täyteen, niin saahan siitä eniten viestejä, mutta en sitä aktiivisuudeksi kutsuisi. Ja voisihan se sanamuoto olla vaikka aikaansaavin pelaaja, koska itse käsitän tuon aktiivisen tarkoittamaan rakentavaa ja aktiivista pelaajaa, joka kyseenalaistaa hieman valtioeplin sääntöjä ja haluaa tehdä pelistä paremman, tekee ehdotuksia pelitapahtumiin ja pyrkii keksimään aina jotain uutta, on aktiivinen kirjoittaja Wikissä, järjestää vaikka urheilukilpailuita pelissä ja pyrkii roolaamaan aina kun mahdollista ja sopiva tilaisuus. Sinun ehdottamasi viestien määrän laskeminen on oman näkemykseni aktiivisuudesta irvikuva.
A.N.K.K.A
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Käyttis La Huhti 14, 2018 9:26 pm

Vallu kirjoitti://Minusta liittoumien perustamisella pitäisi olla säännöt.//
Ja millaisia sääntöjä olit tähän ajatellut?
Käyttis
Käyttis

Viestien lukumäärä : 119
Liittymispäivä : 25.03.2018
Paikkakunta : Uusimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Vallu La Huhti 14, 2018 9:28 pm

Käyttäjä4445 kirjoitti:
Vallu kirjoitti://Minusta liittoumien perustamisella pitäisi olla säännöt.//
Ja millaisia sääntöjä olit tähän ajatellut?
Ei liikaa jäseniä liittoumiin. Ärsyttää kun tulee hirveän isot liittoumat niin ei uskalla ryhtyä sotaan ketään vastaan.
Vallu
Vallu

Viestien lukumäärä : 348
Liittymispäivä : 22.03.2018
Ikä : 20
Paikkakunta : Uusimaa
Valtio pelissä : Benelux

http://fi.valtiopeli.wikia.com/wiki/Kastamere

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Käyttis La Huhti 14, 2018 9:39 pm

Saanen huomauttaa, ettei liittouman jäsenten yhteenlaskettu sotilasmäärä, budjetti tai kalusto itsessään tarkoita suurta suorituskykyä. Kastamere, Kortalia, tai varsinkin Kirjala yksin on huomattavasti voimakkaampi, kuin esmes. Esmar, Thedean ja Marxistan yhdessä.

Liittouman sisällä syntyy pakosta(kin) päällekkäistä suorituskykyä, joka estää maiden asevoimia pystymästä samaan, kuin asukasluvultaan hiukan pienemmän, mutta yhtenäisen valtion asevoimia. Mikäli tähän luetaan vielä maantieteen asettamat realiteetit ja  mahdolliset kommunikaatiovaikeudet, ei tilanne näytä enää yhtä epätasaiselta.

(Ja saanen huomauttaa perustamasi EY:n olevan suurin (potentiaalinen) puolustusliittouma, jonka sotilaalliseen siipeen ovat liittyneet / liittymisestä ovat puhuneet: Esmar, Kortalia ja oma valtiosi. Tämä tekee yli 130milj. kansalaista. Varsinkin taloudelliselta kapasiteetiltaan EY on luultavasti pelin voimakkain tekijä.
Käyttis
Käyttis

Viestien lukumäärä : 119
Liittymispäivä : 25.03.2018
Paikkakunta : Uusimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Vallu La Huhti 14, 2018 9:41 pm

//Ongelma siinä että kaikki täällä eivät ymmärrä sodankäyntiasioita samalla tavalla kuin sinä ja olettavat liittoumaanliittymisellä tekevän valtiostaan todella vahvan.//
Vallu
Vallu

Viestien lukumäärä : 348
Liittymispäivä : 22.03.2018
Ikä : 20
Paikkakunta : Uusimaa
Valtio pelissä : Benelux

http://fi.valtiopeli.wikia.com/wiki/Kastamere

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Käyttis Ti Huhti 17, 2018 7:52 pm

Polttavampi ongelma on - ainakin omasta mielestäni - jäätyneiden konfliktien määrä. Ei siis rp mielessä, vaan todellisuudessa. Toinen pelaajista heittäytyy epäaktiiviseksi, jolloin vp ajanlaskussa syntyy 'hiukan epärealistinen' tilanne, jossa sotatoimet toisiaan vastaan aloittaneet valtiot viettävät viikkoja - kuukausia näennäisessä rauhassa, eikä konfliktia kommentoida.

Elikä pitäisikö väsätä sääntö, joka luokittelisi sodan päättyneeksi status quo tai status quo ante bellum, kun toinen pelaaja / molemmat pelaajat olisivat olleet tietyn ajan epäaktiivisia?
Käyttis
Käyttis

Viestien lukumäärä : 119
Liittymispäivä : 25.03.2018
Paikkakunta : Uusimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Robo La Huhti 21, 2018 8:57 pm

Onko maailmansodasta/sodista, tai muustakaan VP-historiasta päätetty vielä mitään?
Robo
Robo

Viestien lukumäärä : 247
Liittymispäivä : 31.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Helsinki
Valtio pelissä : Star

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A La Huhti 21, 2018 9:22 pm

Ehdotan, että valitaan maailmanhistoriatiimi, jossa voisi olla vaikka 4-5 jäsentä. Kaikki saavat ehdottaa tiimille historian yksityiskohtia ja suuria linjoja, mutta tiimi kirjoittaa lopulta koko historian Wikiin. Ehdotan ainakin Käyttistä tiimin jäseneksi ja myös itseäni sekä muita vähän vanhempia foorumilaisia.
A.N.K.K.A
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Robo La Huhti 21, 2018 9:27 pm

Hyvä idea. Meikäkin hakisi historiatiimiin :3
Ehdotan myös Vallua.
Robo
Robo

Viestien lukumäärä : 247
Liittymispäivä : 31.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Helsinki
Valtio pelissä : Star

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Vallu Su Huhti 22, 2018 10:34 am

Robopoliisi kirjoitti:Hyvä idea. Meikäkin hakisi historiatiimiin :3
Ehdotan myös Vallua.
Voin ottaa pestin vastaan jos haluatte minut mukaan, mutta en pakolla änkeä. Ainoa toivomukseni olisi se että maailmansotia olisi kaksi.
Vallu
Vallu

Viestien lukumäärä : 348
Liittymispäivä : 22.03.2018
Ikä : 20
Paikkakunta : Uusimaa
Valtio pelissä : Benelux

http://fi.valtiopeli.wikia.com/wiki/Kastamere

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja A.N.K.K.A Su Huhti 22, 2018 11:39 am

Historiatiimin tämänhetkiset jäsenet:
A.N.K.K.A
Robo
Vallu
Käyttis
Sheltti
Leonffe

Voisin ottaa omaksi vastuualueekseni Valtiopelin historian kehittymisen Antiikin Kyporian (vai Rooman) hajoamisen jälkeen 1400-luvulle asti.


Viimeinen muokkaaja, A.N.K.K.A pvm Su Huhti 22, 2018 5:35 pm, muokattu 2 kertaa
A.N.K.K.A
A.N.K.K.A

Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Robo Su Huhti 22, 2018 12:21 pm

Minä voin ottaa vaikka nyt aluksi ainakin 1400-1800 -luvut.
Mutta kysymys, oliko Valtiopelin maailmassa Imperialismia? Pelialuehan on vain Eurooppa.
Robo
Robo

Viestien lukumäärä : 247
Liittymispäivä : 31.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Helsinki
Valtio pelissä : Star

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Bubbleduck Su Huhti 22, 2018 12:30 pm

Tarkoittaako tämä ”historiatiimi” nyt sitä, että minä en voi itse kirjoittaa haluamaani historiaa omalle valtiolleni? en kannata.
Bubbleduck
Bubbleduck

Viestien lukumäärä : 345
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Karachi

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Robo Su Huhti 22, 2018 12:33 pm

Enemmänkin sitä että yritetään nitoa valtioiden historiaa yhteen ja sopia suurista yhteisistä tapahtumista, kuten maailmansota/sodat.
Robo
Robo

Viestien lukumäärä : 247
Liittymispäivä : 31.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Helsinki
Valtio pelissä : Star

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja leonffe Su Huhti 22, 2018 12:34 pm

Voin liittyä historiatiimiin
Kyllä Imperialismia voisi esiintyä, vaikka pelialue on Eurooppa. Sillä saisi mukavia jännitteitä nykyisten valtioiden välille. Ja eihän alistettujen alueiden historiasta tarvitse mitään kertoa.

leonffe

Viestien lukumäärä : 124
Liittymispäivä : 22.03.2018
Paikkakunta : Espoo
Valtio pelissä : Marxistan/Svalard

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Robo Su Huhti 22, 2018 12:36 pm

Olisi aika outoa, että oltaisiin löydetty suuria alueita ja sitten vain hylätty.
Robo
Robo

Viestien lukumäärä : 247
Liittymispäivä : 31.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Helsinki
Valtio pelissä : Star

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Vallu Su Huhti 22, 2018 12:48 pm

Robopoliisi kirjoitti:Olisi aika outoa, että oltaisiin löydetty suuria alueita ja sitten vain hylätty.
Entä jos luonnonvarat loppuivat, sota tuhosi infrastruktuurin ja kaikki orjat kuolivat espanjantautiepidemiaan toisen maailmansodan aikana? Sitten vain siirtomaat hylättiin Very Happy

Itse olen mieltänyt Beneluxin ainakin entiseksi siirtomaavallaksi, joka hallitsi nykyistä Keski-Afrikkaa ja hieman nykyistä suurempaa aluetta Euroopassa.
Vallu
Vallu

Viestien lukumäärä : 348
Liittymispäivä : 22.03.2018
Ikä : 20
Paikkakunta : Uusimaa
Valtio pelissä : Benelux

http://fi.valtiopeli.wikia.com/wiki/Kastamere

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja leonffe Su Huhti 22, 2018 12:54 pm

Ehkä maailmansodat olisivat voineet johtaa siirtomaiden hylkäämiseen ja niiden kehityksen pysähtymiseen/taantumiseen

leonffe

Viestien lukumäärä : 124
Liittymispäivä : 22.03.2018
Paikkakunta : Espoo
Valtio pelissä : Marxistan/Svalard

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Bubbleduck Su Huhti 22, 2018 12:55 pm

Minä haluan sitten Tursaanialle myös siirtomaita, ainakin Nigeria ja Etiopian ympäristöineen. Ja tuon Afrikan kanssa voitaisiin tehdä niin, että valtiot ovat itsenäistyneet Euroopan maista ja ne on vaan jätetty pelin ulkopuolelle
Bubbleduck
Bubbleduck

Viestien lukumäärä : 345
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Karachi

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja leonffe Su Huhti 22, 2018 12:57 pm

Olisiko joku valtio voinut hallita pohjoisia merentakaisia alueita, koska Svalbardini perustuu voimakkaasti Australiaan historialtaan.

leonffe

Viestien lukumäärä : 124
Liittymispäivä : 22.03.2018
Paikkakunta : Espoo
Valtio pelissä : Marxistan/Svalard

Takaisin alkuun Siirry alas

Pelaajaneuvosto - Sivu 4 Empty Vs: Pelaajaneuvosto

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 4 / 7 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa