Valtiopeli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Off-Topic

+19
Sh3ltt1
Ruutitynnyri
leonffe
Raccoon
Tuoppi
Robo
McDuck-fani
Kaivos
Hirnu
Mix313131
McScroogelius
Jomppe
Kunkku Karhu
Arska
A.N.K.K.A
Käyttis
Aivokalvontulehdus
Vallu
Mehtu
23 posters

Sivu 15 / 19 Edellinen  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Seuraava

Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska La Maalis 23, 2019 8:27 pm

Tein tällä viikolla elämäni tähän mennessä vaikeimman päätöksen: jätän intin kesken ja siirryn sivariin. Aion viedä hakemuksen maanantaina, ja ainakin sieltä pitäisi kotiutua jo samana päivänä. Mulla on oikeastaan ekasta päivästä lähtien ollut sellainen olo, että en kuulu sinne - olen kuitenkin tähän mennessä vain purrut hammasta ja uskotellut itselleni ja muille, että kyllähän minä nyt armeijan käyn. Helmikuussa sain tietää joutuvani kuljettajaksi, eli 347 päivän palvelusajalle, ja siinä kohtaa kyllä jo vähän kouraisi, että ei helvetti. Ajatus C-kortista sai kuitenkin jotenkin hyväksymään asian. 

Kuten sanoin, koko sen kaksi kuukautta, kun olen pukeutunut kurkkusalaattiin, mulla on ollut ulkopuolinen olo siellä varuskunnassa. Vihaan aseita ja vieroksun nationalismia, menin inttiin vain kahdesta syystä: halusin puolessa vuodessa pois ja kaikki muutkin suvun miehet olivat menneet. Noh, vuoden nakki napsahti ja miksi mun pitäisi muiden takia esittää olevani jotain mitä en ole? Luulen, että melkein kaikki jopa olettvat mun menevän sivariin. Mä oon pieni ja kevyt, ujo introvertti, käytännön asioissa peukalo keskellä kämmentä ja kaiken lisäks oon aina puhunut siitä, kuinka perseestä nykysysteemi on. Puolustusvoimat ei kaadu, jos mä lähden. 

Silti, vaikka mä kuinka perustelen tätä itselleni ja muille ja tiedän et tää ei johdu siitä, että oisin laiska lusmu, niin tää asia tulee todennäköisesti painamaan mieltäni ikuisesti. Oon kuitenkin tullut siihen tulokseen, että kun musta ei kerran sotilaaksi ole, niin voin silti parhaani mukaan yrittää puolustaa Suomea muilla tavoin. Ilmastonmuutoksen torjuminen on tämän hetken suurin taistelu myös rauhan puolesta. Myös hyvinvointivaltion pelastamisessa haluaisin olla mukana. Saa nähdä, mitä elämä tuo eteen.

----

Arska tai Käyttis tänne foorumille kertomaan vähän kirjoituksista ja niihin lukemisesta


Mä en oikein osaa kertoa mitään vinkkejä. Itse en sen kummemmin suunnitellut mitään, luin vain ja stressasin. Sit koeaamuina heräsin, olin silleen "jaa" ja menin tekemään kokeet. Kirjoitin kaikki kuusi yhdellä kertaa keväällä, Toisaalta niistä kolme oli ruotsi, enkku ja ranska, joihin valmistauduin lähinnä sanoja pänttäämällä ja katsomalla niidenkielisiä videoita netistä. 


Ai että, voispa lukioajat elää uudestaan läpi. Niin paljon hyviä muistoja.

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Bubbleduck Su Maalis 24, 2019 12:50 am

Itse olen pelannut yksin masentuneen surkeasti valtiopeliä paintissani ja haaveillut sellaisesta valtiopelistä, joka pari vuotta sitten oli. Valtioitakin on tullut suunniteltua enemmän kuin parikymmentä. Kaipaan aku ankka.fin hyviä aikoja ja kaikkia niitä topiceja. Toivon, että joskus vielä valtiopeli saataisiin kukoistamaan uudelleen.

Ja mitä yksityiselämään kuuluu, niin koulu iskee kuin nyrkki naamaan. Ensimmäistä kertaa elämässäni tuntuu siltä, että vapaa-aika loppuu kesken. Tälläkin hetkellä varmaan kolme koetta tulossa ja kolme ryhmätyötä kesken (jotka joudun tekemään yksin koska olen ainoa aikaansaava oppilas koko laitoksessa). Rippileirikin edessä, en tiedä onko se hyvä vai huono asia. 2020-luku tulee todennäköisesti olemaan elämässäni yhtä helvettiä, ja näen jo painajaisia lukion stressistä ja armeijasta.

Mutta ei huonoa ilman hyvää, lähden kesällä lomamatkalle Israeliin! Rippileirin myötä siis vanhempani lupasivat minulle matkan mihin tahansa Euroopan valtioon. Satuin kuitenkin löytämään halvat lennot Israeliin, ja monen kuukauden vänkäämisen jälkeen vanhempani suostuivat.

Olen muuten huomannut omaavani loistavan muistin. Parin viikon sisällä on tullut opeteltua jaksollinen järjestelmä, Yhdysvaltain osavaltiot ja presidentit, kreikan aakkoset ja viittoma-aakkoset ulkoa. Kaikki ovat ehkä turhaa, mutta silti mielenkiintoista nippelitietoa.
Bubbleduck
Bubbleduck

Viestien lukumäärä : 345
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Karachi

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja D10 La Maalis 30, 2019 4:38 pm

Arska: Kutsunnat olivat itselläni tässä viimevuoden syksynä, jonne menin juurikin sillä asenteella, että onhan se intti koettava ja kestettävä loppuun saakka, vaikka pahaa tekisi. Sain sitten peräti kaksi vuotta lykkäystä kohtalaisen usein toistuvan migreenin ja osaltaan myös rasitusastman takia. Tässä viimeisimmän muutaman kuukauden ajan on sitten tullut mietittyä, että kannattaisikohan sittenkin valita se sivari, kun voin jo kuvitella itseni makaamassa puolikuolleena maassa kesken marssin ja miettivän mielessäni, mihin tulikaan ryhdyttyä. Eikä vain sen fyysisen rasituksen, vaan myös henkisen vuoksi - huonekavereitaan kun ei voi valita ja muutenkin siellä on paljon väkeä, joiden kanssa en kyllä tulisi helposti toimeen.

Lisäksi aseen kouraan tunkeminen ei oikein sovi tällaisen rauhallisen ja hiljaisen taiteilijasielun arvomaailmaan, vaikka eipä kai siinä oikein muutakaan ole tehtävissä, jos sotaan ajaudutaan. Isänmaata voi kuitenkin onneksi palvella muillakin tavoilla, mutta ennenkaikkea tässä tarvittaisiin kuitenkin koko maailman palvelua, kun se ilmastonmuutos on viimeaikoina alkanut tuntua yhä suuremmalta ja läheisemmältä uhalta. Harmi, että parin viikon takainen ilmastolakko sattui päällekkäin fysiikan kirjoitusten kanssa, vaikka eipä tätä maailmaa lakkoilu pelasta - kuitenkin siinä saatava yhteisöllisyyden tunne saisi varmasti tekemään enemmänkin maailman hyväksi.

YO-kokeista puheen ollen, kirjoitin viisi ainetta (kaikki siis sähköisenä): pitkä matikka, äikkä, enkku, fysiikka ja mantsa. Jälkimmäisen kirjoitin jo syksyllä, mutta puuhaa kyllä riitti kevääksikin. Näiden lisäksi täytyi vääntää kolme ennakkotehtävää arkkitehdin pääsykokeita varten (yksi rakennus- ja kaksi piirustus/maalaustehtävää) sekä suorittaa kuvataiteen diplomi - tämä tosin on vielä vähän vaiheessa.

Mitä niihin kirjoituksiin siis tulee, niin sähköisyys oli ihan jees homma noin niinkuin muuten, paitsi matematiikassa se alkoi hieman ottaa hermon päälle. Olen muutenkin todella hidas matematiikan tehtävissä ja oikean ratkaisumenetelmän äkkäämiseen menee monesti hyvä tovi. Siihen vielä päälle kaikki mahdolliset kuvaajanpiirrot, laskukomennot sun muut aikaa ja vaivaa vievät hommat, niin eihän se koe nyt ihan toivotunlaisesti mennyt. Luulisi sieltä nyt ainakin C irtoavan, fysiikasta ehkä eximiakin - fysiikassa kun pääsi pelkällä selittämisellä hyvin pitkälle.

Nyt sitten lähdetään tavoittelemaan unelmia arkkitehtuurin opiskelusta! Huhtikuun puolivälissä tuleekin jo tieto, onko läpäissyt ennakkotehtävävaiheen. Jos kyllä, pääsee toukokuun matematiikan kokeeseen, josta läpi pääseminen on tehty melko helpoksi, mutta sitä enemmän pisteitä tietysti saa, mitä paremmin se menee. Tästä sitten päästäänkin "jo" viimeiseen vaiheeseen, nelipäiväiseen ja seitsemänosaiseen piirustus- ja suunnittelukokeeseen. Vähän kuitenkin hirvittää jo ensimmäisenkin vaiheen läpäisyn suhteen, sillä monilla osanottajilla on ihan taiteilijan teoksista meneviä töitä ennakkotehtävinä, enkä ihan parastani pystynyt ylppäristresseissäni antamaan. No, toivotaan parasta... Totuus kuitenkin on, että vain noin 10 % hakijoista pääsee sisään.

D10

Viestien lukumäärä : 5
Liittymispäivä : 23.03.2018

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja McDuck-fani Su Maalis 31, 2019 2:27 pm

Olisit hyvä mies koittanut aseetonta palvelusta ensin.
McDuck-fani
McDuck-fani

Viestien lukumäärä : 9
Liittymispäivä : 24.03.2018
Ikä : 28
Paikkakunta : Värför Paris
Valtio pelissä : Huru mycke

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja D10 Su Maalis 31, 2019 3:16 pm

Niin no, tuo nyt oli lähinnä vain yksi seikka monien muiden joukossa. Terveydelliset syyt siinä eniten painaa ja toisena se, että en yksinkertaisesti kykene kuvittelemaan itseäni aremijaan. Monet tutut hämmästyivät, kun vielä viimesyksynä olin melko varma armeijaanmenostani, ja ennemminkin on tuntunut siltä kuin lähipiiri olisi tässä kokoajan yrittänyt käännyttää käymään sivarin - armeijan juuri käyneitä myöten.

D10

Viestien lukumäärä : 5
Liittymispäivä : 23.03.2018

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Su Maalis 31, 2019 7:05 pm

 Tässä viimeisimmän muutaman kuukauden ajan on sitten tullut mietittyä, että kannattaisikohan sittenkin valita se sivari


Kannattaa ainakin käydä kääntymässä intissä, ei sitten jälkikäteen jää jossittelemaan, että olisiko armeija sittenkin ollut se juttu. Sieltä pääsee halutessaan äkkiä pois: itse tosiaan vein siviilipalvelushakemuksen maanantaina klo 12 ja tiistaina klo 14 kävelin varuskunnan portista ulos. 


Olen aika paljon miettinyt, mikä olisi järkevä tapa järjestää Suomen puolustus: selvää on, että nykymalli on epätasa-arvoinen miehiä kohtaan, mutta toisaalta vapautuksia jaetaan nykyään aika helposti ja ketään ei armeijaan pakoteta, kun sivariin oikeuttava vakaumus on ilmoitusasia. Jos tämänhetkinen järjestelmä ulotettaisiin koskemaan kaikkia sukupuoleen riippumatta, kuinka suuri osa naisista menisi inttiin ja monelleko pitäisi sitten löytää vuodeksi korvaavaa tekemistä sivarin muodossa? Vai pitäisikö sivari muuttaa joksikin toisenlaiseksi palveluksi? Jos taas intistä tehtäisiin kokonaan vapaaehtoista, riittäisikö halukkaita, mitä houkuttimia tarvittaisiin? Palkka-armeija tuskin tulisi ainakaan kysymykseen. Vielä jokin aika sitten mulla oli selkeä mielipide, että joko naisille samanlainen asevelvollisuus tai asevelvollisuus kokonaan pois, mutta en ole enää yhtä varma. Luulisin, että paras ratkaisu olisi kutsunnat kaikille, ja sitten halukkuuden ja kykyjen mukaan sopivimmat armeijaan, lopuille ehkä jokin lyhyt siviilimaanpuolustuskurssi tai vastaava. Maanpuolustustahtohan on tutkitusti korkea, mutta tarvittaessa armeijan käyneille voisi antaa vaikkapa verohelpotuksia tai korkeampaa päivärahaa. 


ilmastonmuutos on viimeaikoina alkanut tuntua yhä suuremmalta ja läheisemmältä uhalta


Jep. Itse olen siitä IPCC:n raportista lähtien ollut jatkuvasti ahdistunut ja toisinaan suorastaan apaattinen, kun tulevaisuudenkuvani on muuttunut dystooppiseksi. Olen alkanut pohtia, mikä oikeastaan on tärkeää ja miksi teemme asioita, sekä elämän tarkoitusta ja itse kuolemaa. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että loppujen lopuksi kaikki on merkityksetöntä, kun me kuitenkin kaikki joskus kuolemme ja maailmakin todennäköisesti loppuu aikanaan. Toisaalta ajatus on masentava, toisaalta kaunis ja vapauttava: turha stressata pikkuasioista, kannattaa nauttia hetkestä - vielä kun oppisi miten se tehdään.


Menipä syvälliseksi. Mutta siitä ilmastonmuutoksesta: oletko vilkaissut sellaista nettisivustoa kuin ilmasto-opas.fi? Itse löysin sen hiljattain, ja olin positiivisesti yllättynyt, että webin syövereistä löytyy niin selkeä ja asiapitoinen tietopaketti ilmastosta. Minäkin luulin tietäväni asiasta aika paljon, mutta olen oppinut paljon uutta ja oppinut hahmottamaan kokonaisuuksia paremmin. Suosittelen lämpimästi tutustumaan, vaikka itse aihe onkin synkkä, niin ainakin itseäni helpottaa, kun tietää siitä enemmän ja pystyy paremmin käsittelemään sitä luonnonilmiönä, eikä tuntemattomana mörkönä. Olen myös aivojeni pohjukoissa pohdiskellut, että voisin tulevissa opinnoissani politiikan saralla perehtyä nimenomaan ilmastonmuutokseen liittyviin seikkoihin.


Nyt sitten lähdetään tavoittelemaan unelmia arkkitehtuurin opiskelusta!


Jos olisi riittänyt kiinnostus matemaattisiin aineisiin, olisin itsekin saattanut harkita kyseistä alaa. Pienempänä väsäilin aika ahkerastikin pohjapiirrustuksia "unelmieni asunnoksi", osassa niistä on näin jälkikäteen tutkiessa aika hyviäkin oivalluksia, joskin myös melkoisia kömmähdyksiä Razz . 

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Su Huhti 07, 2019 12:28 am

Kävin vähän isolla kirkolla, ilmastomarssimassa nimittäin. Siellä me sitten joukolla käveltiin ja huudettiin että "ILMASTOTEKOJA, NYT NYT NYT!" Oli aika hauskaa bongailla Twitteristä tuttuja naamoja ja teeveestä tuttuja poliitikkoja, Suomi on selvästi pieni maa (tai sitten se on vain tämä punavihreä kuplani Very Happy )

Harvemmin tulee Hesassa (sic) poikettua, viime vuonna mulla oli sinne asiaa kolmeen otteeseen. Kaunishan tuo pääkaupunkimme on, varsinkin näin aurinkoisena kevätpäivänä, mutta en sinne silti ehkä muuttaisi. Kyllä Turkuun oli kiva tulla takaisin I love you


Töitäkin sain, menen viimeistään kesäkuussa jakamaan lehtiä, lupasin myös olla käytettävissä jos tarvitsevat nopeasti tuuraajaa johonkin sitä ennen. Ajokortin viimeinen vaihehan mulla on edelleen suorittamatta loppuun - ne penteleen virtuaaliset riskikoulutustunnit, jotka mun piti käydä jo syksyllä, mutta nukuin pommiin. Helppohan ne olisi hoitaa alta, netti vain auki ja kuunnella mitä opettajalla on höpötettävänään, mutta ei vain ole ollut viitseliäisyyttä. Trafilta tuli jo muistutuskirjekin Razz .

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja turha La Huhti 13, 2019 5:12 pm

Arska kirjoitti:Kävin vähän isolla kirkolla, ilmastomarssimassa nimittäin. Siellä me sitten joukolla käveltiin ja huudettiin että "ILMASTOTEKOJA, NYT NYT NYT!" Oli aika hauskaa bongailla Twitteristä tuttuja naamoja ja teeveestä tuttuja poliitikkoja, Suomi on selvästi pieni maa (tai sitten se on vain tämä punavihreä kuplani Very Happy )

Harvemmin tulee Hesassa (sic) poikettua, viime vuonna mulla oli sinne asiaa kolmeen otteeseen. Kaunishan tuo pääkaupunkimme on, varsinkin näin aurinkoisena kevätpäivänä, mutta en sinne silti ehkä muuttaisi. Kyllä Turkuun oli kiva tulla takaisin I love you


Töitäkin sain, menen viimeistään kesäkuussa jakamaan lehtiä, lupasin myös olla käytettävissä jos tarvitsevat nopeasti tuuraajaa johonkin sitä ennen. Ajokortin viimeinen vaihehan mulla on edelleen suorittamatta loppuun - ne penteleen virtuaaliset riskikoulutustunnit, jotka mun piti käydä jo syksyllä, mutta nukuin pommiin. Helppohan ne olisi hoitaa alta, netti vain auki ja kuunnella mitä opettajalla on höpötettävänään, mutta ei vain ole ollut viitseliäisyyttä. Trafilta tuli jo muistutuskirjekin Razz .
Joo, en ole ollut tällä palstalla hetkeen ja niin edelleen. En jaksa mitään isoja selityksiä, sanottakoon vain, että näinkin pieni ja näkymätön palsta tahtoo unohtua ajan mittaan väkisin. Very Happy 

Mutta nyt on pakko siirtyä asiasta toiseen. Palan halusta purkaa ajatuksiani!  bounce

Ilmastonmuutos, ah, ilmastonmuutos! Tuo isojen kihojen rahamylly ja kansalaisten mörkö. Ilmiö, johon pitäisi suhtautua ennen kaikkea globaalina ilmiönä ja suhteuttaa asioita. Saanen purkaa nyt ne ajatukseni tähän? Very Happy

Suomessa on promille maailman väestöstä. Ilmastonmuutosta ei pysäytetä, vaikka Suomi siirtyisi kokonaan vegaaniseksi ja lopettaisi polttomoottoreiden käytön. Sillä ei olisi käytännön tasolla mitään vaikutusta ilmastonmuutokseen. On turhaa ajatella tätä edes "esimerkin näyttämisenä muille", koska tämän hetken suurimmat saastuttajat kuten Kiina on vapautettu päästöjen vähentämisestä vuoteen 2030 asti Pariisin ilmastosopimuksessa, eikä ole linjattu mitä kuuluu tehdä vuoden 2030 jälkeen. 

Suomi on muutenkin tehnyt jo käsittääkseni oman osansa; vähentänyt päästöjä kaksi kertaa enemmän kuin EU-maat keskimäärin viimeisen 30 vuoden aikana ja vuonna 2017 enemmän kuin mikään muu EU-maa! Eikä tuo vielä mitään, Suomen metsät poistavat enemmän hiilidioksidia kuin suomalaiset sitä tuottavat!

Juonipaljastus:


Huh huh, kun tuli kirjoitettua. Olen monesti miettinyt blogin perustamista kaikille ajatuksilleni politiikasta, kun näin pienelle palstalle viitsin etsiä näinkin paljon linkkejä ja kirjoittaa tekstiä. Olkoonkin, että pohja näille tiedoilleni oli alunperin ja lähes kokonaan Jussi Halla-ahon sanomisissa jotka näemmä pohjautuvat kuitenkin loppujen lopuksi faktoihin. Täytyy myöntää, että persuille menisi ääni jos olisin jo äänioikeutettu.

https://www.suomenuutiset.fi/halla-aho-peraankuuluttaa-suhteellisuudentajua-ilmastohysteriaan-suomalaiset-lakkaisivat-hengittamasta-silla-vaikutusta-ilmastonmuutokseen/

Anteeksi, jos tuli politisoitua liikaa.  study

EDIT: Lähteet on muuten piilotettu sanoihin, jotka on muutettu linkeiksi. Väritys ei näemmä eroa merkittävästi normaaleista sanoista

turha

Viestien lukumäärä : 12
Liittymispäivä : 23.07.2018

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja turha La Huhti 13, 2019 5:18 pm

Bubbleduck kirjoitti:Itse olen pelannut yksin masentuneen surkeasti valtiopeliä paintissani ja haaveillut sellaisesta valtiopelistä, joka pari vuotta sitten oli. Valtioitakin on tullut suunniteltua enemmän kuin parikymmentä. Kaipaan aku ankka.fin hyviä aikoja ja kaikkia niitä topiceja. Toivon, että joskus vielä valtiopeli saataisiin kukoistamaan uudelleen.

Ja mitä yksityiselämään kuuluu, niin koulu iskee kuin nyrkki naamaan. Ensimmäistä kertaa elämässäni tuntuu siltä, että vapaa-aika loppuu kesken. Tälläkin hetkellä varmaan kolme koetta tulossa ja kolme ryhmätyötä kesken (jotka joudun tekemään yksin koska olen ainoa aikaansaava oppilas koko laitoksessa). Rippileirikin edessä, en tiedä onko se hyvä vai huono asia. 2020-luku tulee todennäköisesti olemaan elämässäni yhtä helvettiä, ja näen jo painajaisia lukion stressistä ja armeijasta.

Mutta ei huonoa ilman hyvää, lähden kesällä lomamatkalle Israeliin! Rippileirin myötä siis vanhempani lupasivat minulle matkan mihin tahansa Euroopan valtioon. Satuin kuitenkin löytämään halvat lennot Israeliin, ja monen kuukauden vänkäämisen jälkeen vanhempani suostuivat.

Olen muuten huomannut omaavani loistavan muistin. Parin viikon sisällä on tullut opeteltua jaksollinen järjestelmä, Yhdysvaltain osavaltiot ja presidentit, kreikan aakkoset ja viittoma-aakkoset ulkoa. Kaikki ovat ehkä turhaa, mutta silti mielenkiintoista nippelitietoa.
Tuplapostataanpa sen verran, että muistutat ihan vietävästi minua. Sinulla riittää tiedonjanoa ja muistaakseni myös varsin valtavirrasta eriäviä mielipiteitä. Minulla oli sama homma, mutta ilmaisin mielipiteeni rajusti ja ilmaisutaito oli hakusessa. Ajan kanssa kasvoin kuitenkin sen verran, että olen sekä parempi väittelijä että myös hienovaraisempi kirjoittaja kuin ennen.

turha

Viestien lukumäärä : 12
Liittymispäivä : 23.07.2018

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Su Huhti 14, 2019 2:02 am

Suomessa on promille maailman väestöstä. Ilmastonmuutosta ei pysäytetä, vaikka Suomi siirtyisi kokonaan vegaaniseksi ja lopettaisi polttomoottoreiden käytön. Sillä ei olisi käytännön tasolla mitään vaikutusta ilmastonmuutokseen.

Ähtärissä on promille Suomen väestöstä. Suomen talous ei siihen kaatuisi, jos ähtäriläiset lopettaisivat työnteon ja alkaisivat elää Kelan tuilla. Sillä ei olisi käytännön tasolla mitään vaikutusta Suomen talouteen.


On turhaa ajatella tätä edes "esimerkin näyttämisenä muille", koska tämän hetken suurimmat saastuttajat kuten Kiina on vapautettu päästöjen vähentämisestä vuoteen 2030 asti Pariisin ilmastosopimuksessa, eikä ole linjattu mitä kuuluu tehdä vuoden 2030 jälkeen.


Kiinan haaste on nopeasti kasvava talous ja sitä kautta kyltymätön energiantarve, jota valitettavasti tyydytetään myös hiiltä polttamalla. Kuitenkin vaikka poltetun hiilen määrä kasvaa, sen osuus kokonaisuudesta laskee, koska uusiutuva energia ja ydinvoima ovat kasvussa.* Mitä tulee Pariisin ilmastosopimukseen, Kiinan tavoitteisiin kuuluvat metsien laajentaminen, energiatehokkuuden parantaminen ja uusiutuvan energian osuuden kasvattaminen.** On siis totta, että Kiinaa ei ole velvoitettu vähentämään päästöjään, mutta se ei tarkoita, etteikö Kiinalta vaadittaisi toimia. Eri mailla on erilaiset lähtökohdat ja vaatimukset sovitetaan niiden mukaan. 


Kun Intiaa ja Kiinaa paljon parjataan, usein tunnutaan unohtavan, että nimenomaan näissä maissa ne ympäristöongelmat jo näkyvät laajasti. Päästöjen ja saasteiden vähentäminen on siis hyvin pitkälti niiden etujen mukaista, ja molemmat ovatkin kovaa vauhtia nousemassa cleantechin suurvalloiksi, koska se on myös taloudellisesti järkevää.


Tässä tullaan siihen, miksi Suomenkin teot ovat tärkeitä. Jos näemme ilmastonmuutoksen vastaisen kamppailun kilpailuna siitä, kuka syyttelee eniten toisia, meillä on aika heikot mahdollisuudet onnistua. Nyt jos koskaan on välttämätöntä, että koko ihmiskunta tekee yhteistyötä; me voimme valita, toimimmeko tämän yhteistyön edistäjinä vai jarruttajina. Mihin on kadonnut kansakunnastamme kunnon talkoohenki, c'moon!


Suomi on muutenkin tehnyt jo käsittääkseni oman osansa; vähentänyt päästöjä kaksi kertaa enemmän kuin EU-maat keskimäärin viimeisen 30 vuoden aikana ja vuonna 2017 enemmän kuin mikään muu EU-maa!


Osaisitko hiukan tarkentaa, millä sivulla tuossa Tilastokeskuksen raportissa kerrotaan nuo asiat?



Tämä on ihan puutaheinää. Oikeasti Suomen metsät sitovat noin puolet suomalaisten päästöistä.***

Btw, hiilinielut ovat siitä ongelmallinen keskustelunaihe, että niitä on hankala mitata ja eri tahojen arviot heittelevät aika paljon. Luonto on hyvin monimutkainen kokonaisuus, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Hiilinieluina toimii myös maaperä, ja esimerkiksi avohakkuita on kritisoitu siitä, että ne muuttavat maaperän hiililähteeksi.**** Sanon tämän siksi, että monella vaikuttaa olevan käsitys, että hiilinielussa olisi kyse vain puiden kasvusta (esimerkiksi tuossa linkkaamassasi Uuden Suomen kolumnissa).

Hauska fakta: Kirsi Heikell puhui palturia Jussi Halla-aholle haastatellessaan tätä aikoinaan. Suomi ei kuluta 3,8 maapalloa, vaan tämä perustuu WWF:n laskelmaan jonka mukaan kuluisi 3,8 maapalloa JOS kaikki muut kuluttaisivat yhtä paljon kuin suomalaiset.

Pelkkää semantiikkaa. Halla-aho aivan varmasti ymmärsi toimittajan tarkoittaneen tätä JOS-skenaariota. 

Mua muuten kiinnostaisi tietää, mikä saa sut kannattamaan perussuomalaisia. Onko heillä sinun mielestäsi ratkaisuja joihinkin ongelmiin, edustavatko he kanssasi samoja arvoja vai mikä heissä sinuun vetoaa?

Meikäläinen menee huomenna (tai no, tänään) äänestämään vasemmistoliittoa Cool .




*) https://www.reuters.com/article/us-china-energy/chinas-2018-coal-usage-rises-1-percent-but-share-of-energy-mix-falls-idUSKCN1QH0C4
**) https://climateactiontracker.org/countries/china/pledges-and-targets/
***) https://mmm.fi/metsat/metsatalous/metsat-ja-ilmastonmuutos/metsien-hiilinielut
****) https://yle.fi/uutiset/3-10298562

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Robo Su Huhti 14, 2019 11:11 am

vaalikone
Juonipaljastus:
Robo
Robo

Viestien lukumäärä : 247
Liittymispäivä : 31.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Helsinki
Valtio pelissä : Star

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja turha Su Huhti 14, 2019 12:37 pm

Arska kirjoitti:
Suomessa on promille maailman väestöstä. Ilmastonmuutosta ei pysäytetä, vaikka Suomi siirtyisi kokonaan vegaaniseksi ja lopettaisi polttomoottoreiden käytön. Sillä ei olisi käytännön tasolla mitään vaikutusta ilmastonmuutokseen.

Ähtärissä on promille Suomen väestöstä. Suomen talous ei siihen kaatuisi, jos ähtäriläiset lopettaisivat työnteon ja alkaisivat elää Kelan tuilla. Sillä ei olisi käytännön tasolla mitään vaikutusta Suomen talouteen.
Nämä nyt eivät ole lainkaan verrannollisia. 

Ensinnäkään Suomen talouden kaataminen ei ole positiivinen tavoite, eikä työnteon lopetus ole laajasti suositeltu teko. Puhutaan hiukan eri kokoluokan asioista. Mainitsemani asiat sen sijaan ovat suomalaisillekin suositeltuja keinoja, jotka eivät tule käytännön tasolla vaikuttamaan mihinkään. Tätä ei voi myöskään pitää "esimerkin näyttämisenä", koska se on turhaa niin kauan kuin suuret saastuttajat ovat vapaamatkustajia Pariisin ilmastosopimuksessa.

Arska kirjoitti:
Kiinan haaste on nopeasti kasvava talous ja sitä kautta kyltymätön energiantarve, jota valitettavasti tyydytetään myös hiiltä polttamalla. Kuitenkin vaikka poltetun hiilen määrä kasvaa, sen osuus kokonaisuudesta laskee, koska uusiutuva energia ja ydinvoima ovat kasvussa.* Mitä tulee Pariisin ilmastosopimukseen, Kiinan tavoitteisiin kuuluvat metsien laajentaminen, energiatehokkuuden parantaminen ja uusiutuvan energian osuuden kasvattaminen.** On siis totta, että Kiinaa ei ole velvoitettu vähentämään päästöjään, mutta se ei tarkoita, etteikö Kiinalta vaadittaisi toimia. Eri mailla on erilaiset lähtökohdat ja vaatimukset sovitetaan niiden mukaan.

Kun Intiaa ja Kiinaa paljon parjataan, usein tunnutaan unohtavan, että nimenomaan näissä maissa ne ympäristöongelmat jo näkyvät laajasti. Päästöjen ja saasteiden vähentäminen on siis hyvin pitkälti niiden etujen mukaista, ja molemmat ovatkin kovaa vauhtia nousemassa cleantechin suurvalloiksi, koska se on myös taloudellisesti järkevää.
Niin. Kiinalta vaaditaan toimia, mutta eri asia toteutuvatko ne. En luottaisi totalitaristiseen kommunistiyhteiskuntaan. Muistaakseni myöskään Venäjä tai Intia eivät ole velvoitettuja vähentämään päästöjä. USA taas vetäytyi koko sopimuksesta. 

Menepä Xi Jinpingin puheille tai käy vaatimassa ilmastotekoja Intiassa, jossa saastuttavat lehmät ovat pyhiä ja niitä tulee vastaan joka kadunkulmassa. 

Arska kirjoitti:
Tässä tullaan siihen, miksi Suomenkin teot ovat tärkeitä. Jos näemme ilmastonmuutoksen vastaisen kamppailun kilpailuna siitä, kuka syyttelee eniten toisia, meillä on aika heikot mahdollisuudet onnistua. Nyt jos koskaan on välttämätöntä, että koko ihmiskunta tekee yhteistyötä; me voimme valita, toimimmeko tämän yhteistyön edistäjinä vai jarruttajina. Mihin on kadonnut kansakunnastamme kunnon talkoohenki, c'moon!
Anna mun kaikki kestää...  Rolling Eyes Tällainen fantasiointi globaalista yhteistyöstä ilmastonmuutosta vastaan ei toimi eikä toteudu, koska pieinllä tekijöillä kuten Suomi pitäisi rapauttaa teollisuutensa ja heikentää kilpailukykyään iLmAsToN vUoKsI eikä sillä olisi siltikään vaikutusta.

Arska kirjoitti:
Osaisitko hiukan tarkentaa, millä sivulla tuossa Tilastokeskuksen raportissa kerrotaan nuo asiat?
Sivu 8. "Kasvihuonekaasupäästöt ja -poistumat Suomessa 1990-2017."





Arska kirjoitti:Tämä on ihan puutaheinää. Oikeasti Suomen metsät sitovat noin puolet suomalaisten päästöistä.***
Ai Ylen artikkelin perusteella puuta heinää? No, enpä ihmettele.

Arska kirjoitti:Btw, hiilinielut ovat siitä ongelmallinen keskustelunaihe, että niitä on hankala mitata ja eri tahojen arviot heittelevät aika paljon. Luonto on hyvin monimutkainen kokonaisuus, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Hiilinieluina toimii myös maaperä, ja esimerkiksi avohakkuita on kritisoitu siitä, että ne muuttavat maaperän hiililähteeksi.**** Sanon tämän siksi, että monella vaikuttaa olevan käsitys, että hiilinielussa olisi kyse vain puiden kasvusta (esimerkiksi tuossa linkkaamassasi Uuden Suomen kolumnissa).
Pakko sanoa, että tällä logiikalla voidaan haastaa itse asiassa koko ilmastonmuutoksen todellisuus esimerkiksi näinnäin tai näin. Itsekin kyllä kiistän ilmastonmuutoksen sellaisena kuin se meille esitetään, mutta on varmasti turhaa ja erittäin ärsyttävää yrittää haastaa asiassa valtavirtaa, jonka mukaan suurimmat tutkimukset asiasta ovat kiistatta totta.

Arska kirjoitti:
Pelkkää semantiikkaa. Halla-aho aivan varmasti ymmärsi toimittajan tarkoittaneen tätä JOS-skenaariota. 

Mua muuten kiinnostaisi tietää, mikä saa sut kannattamaan perussuomalaisia. Onko heillä sinun mielestäsi ratkaisuja joihinkin ongelmiin, edustavatko he kanssasi samoja arvoja vai mikä heissä sinuun vetoaa?

Meikäläinen menee huomenna (tai no, tänään) äänestämään vasemmistoliittoa Off-Topic   - Sivu 15 Icon_cool .
Heikell on puhunut muissakin haastatteluissa 3,8 maapallosta samalla kontekstilla. Täytyy olla kyllä varsin epäselvä ilmaisutaito. 

P.S. Ai, anteeksi. Hän puhuikin tällä kertaa 3,6 maapallosta. Very Happy

Minulla on varsin selvät syyt. Persut ovat vaihtoehto muille puolueille. Ainoa vaihtoehto joka osaa tuoda rajoja maahanmuuttopolitiikkaan ja suhteellisuudentajua ilmastopolitiikkaan. Heillä on myös kristilliskonservatiivinen arvopohja, joka edustaa omaa arvopohjaani. Puheenjohtajassakaan ei ole moittimista, sillä Halla-aho on tutkinut maahanmuuttoa ja sen vaikutuksia yhteiskuntaan yli 10 vuotta ja kokemusta riittää. 

En tule olemaan varmastikaan minkään puolueen ydinkannattajakunnassa, vaan katson vaalit kerrallaan. Juuri nyt äänestäisin Perussuomalaisia, koska vuoden 2017 johdon vaihdos ja Sinisten irtaantuminen muutti linjauksia ja henkilöstöä, ja koska yllä mainitsemani syyt.

turha

Viestien lukumäärä : 12
Liittymispäivä : 23.07.2018

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Su Huhti 14, 2019 6:50 pm

Ensinnäkään Suomen talouden kaataminen ei ole positiivinen tavoite, eikä työnteon lopetus ole laajasti suositeltu teko

Et ymmärtänyt, mitä hain takaa. Vaikka Suomi on kansainvälisesti pieni maa, se on kuitenkin erottamaton osa kokonaisuutta, samalla tavalla kuin Ähtäri on yksi niistä sadoista kunnista, joista Suomi muodostuu. Mitä vaikkapa porilaiset tai kouvolalaiset sanoisivat siihen, jos ähtäriläiset kieltäytyisivät maksamasta veroja niin kauan, kuin aivan jok'ikinen porilainen ja kouvolalainen tekee jotain hyödyllistä?

Mainitsemani asiat sen sijaan ovat suomalaisillekin suositeltuja keinoja, jotka eivät tule käytännön tasolla vaikuttamaan mihinkään

Kukaan ei ole sanonut, että koko Suomen olisi pakko muuttua vegaaniseksi, tai että kaikki polttomoottorit olisi kiellettävä. Viitannet tässä nyt kahteen ehdotukseen: hiilidioksidiperusteiseen ruuan verotukseen ja uusien polttomoottoriautojen kieltämiseen tulevaisuudessa.

Ensinnäkin, verotuksella säädellään jo nyt kulutusta, esimerkiksi tupakkatuotteita. Autoverossa otetaan huomioon auton co2-päästöt. Kun tiedetään, että esimerkiksi naudanliha kuormittaa ympäristöä huomattavasti, ja että suomalaiset muutenkin syövät epäterveellisen paljon lihaa, olisi mielestäni ihan perusteltua säätää jonkinlainen "lihavero", samalla kuitenkin myös kasvisruokaan siirtymistä on kannustettava verohelpotuksin ja pidettävä huoli, että matalatuloiset ja muuten heikossa asemassa olevat eivät kärsi uudistuksesta.

Toiseksi, poliittisessa keskustelussa on esiintynyt näkemyksiä, joiden mukaan uusien polttomoottoriautojen myynti pitäisi kieltää. Se ei tarkoita, että jo olemassa olevat autot tultaisiin hakemaan kansalaisten pihoilta ja autotalleista. Sähkö- ja hybridiautot kehittyvät koko ajan, ja samalla niistä tulee halvempia, lisäksi uusien autojen ostajat muutenkin tuppaavat olemaan hyvätuloisia. Kaiken kukkuraksi useammat autonvalmistajat (esim. Volvo ja Volkswagen) ovat jo ilmoittaneet, että ne aikovat lopettaa pelkkien polttomoottoriautojen valmistuksen. Sähköautoihin liittyvät omat ongelmansa erityisesti akkujen ja sähkön tuotannossa, ja siksi itsekin suhtaudun niihin jonkin verran skeptisesti, ja mieluiten näkisin, että autoilu ylipäätään vähenisi, varsinkin kaupunkiseuduilla se on mahdollista. Biopolttoaineilla voidaan saada aikaan jonkin verran, mutta ongelma niiden osalta on raaka-aineiden riittävyys, eritoten kun biomassalla aiotaan korvata myös muita öljytuotteita kuten muovia. Kaikki biopolttoaineet eivät myöskään ole ympäristöystävällisiä, esim. palmuöljy on melkoinen ympäristörikos.

Nämä kaksi asiaa, kasvissyönnin lisääminen ja fossiilisten polttoaineiden käytön vähentäminen kuitenkin kiistatta vaikuttavat positiivisesti ympäristöön, joten väitteesi siitä, ettei niillä olisi merkitystä, ei pidä paikkaansa.

En luottaisi totalitaristiseen kommunistiyhteiskuntaan

Itse asiassa diktatuuri voi halutessaan olla hyvinkin tehokas päästöjen vähentäjä, koska diktatuurissahan diktaattori määrää, mitä ihmiset tekevät. Demokratiassa yksi ympäristötekojen jarruttaja on, että poliitiikkaa on houkuttelevaa tehdä vaalikauden mittaisissa sykleissä, koska äänestäjät haluavat kaikkea lisää heti ja juuri omalle porukalleen.

Menepä Xi Jinpingin puheille tai käy vaatimassa ilmastotekoja Intiassa, jossa saastuttavat lehmät ovat pyhiä ja niitä tulee vastaan joka kadunkulmassa.

Huomaan, että persujen Kiina-argumentti on iskoontunut sinuun, ja nyt toistelet sitä papukaijamaisesti ikään kuin siinä olisi jotakin järkeä. Miksi perussuomalaiset valittavat sananvapaudesta Suomessa, kun Kiinassa moista ylellisyyttä esiintyy tuskin lainkaan? Aivan samasta syystä, kuin minä vaadin Suomen eduskunnalta parempaa ilmastopolitiikkaa: koska olen Suomen kansalainen, ja minun on siksi helpointa vaikuttaa Suomen politiikkaan. Se ei tarkoita, että katsoisin hyvällä Kiinan tai minkään muunkaan suuren maan päästöjä.

pieinllä tekijöillä kuten Suomi pitäisi rapauttaa teollisuutensa ja heikentää kilpailukykyään iLmAsToN vUoKsI eikä sillä olisi siltikään vaikutusta.

sUoMEn TaLouS ROmuTetAAn

Samaan aikaan tässä todellisuudessa: https://www.talouselama.fi/uutiset/joko-riitti-vaalit-ja-ilmastovouhotus-suomi-tienasi-silla-miljardeja-mutta-poliitikot-eivat-sita-sinulle-kerro/2a1faff2-21f0-45f9-8de9-5b1804fd0743?ref=twitter:5123

Ai Ylen artikkelin perusteella puuta heinää

Kolme asteriskia johdattaa sinut Maa- ja metsätalousministeriön sivuille, josta tieto on. Vai onko myös MMM punavihersuvakkimädättäjien valtakuntaa?

Pakko sanoa, että tällä logiikalla voidaan haastaa itse asiassa koko ilmastonmuutoksen todellisuus esimerkiksi näin, näin tai näin

Plot twist: ei voida. Emme tiedä jokaista yksityiskohtaa ilmastonmuutoksesta tai luonnon toiminnasta, mutta parhaimman tieteellisen tiedon valossa ilmastonmuutoksen olemassaolosta ei ole pienintäkään epäselvyyttä. Tiedämme, että hiilidioksidi ja muutamat muut kaasut aiheuttavat ilmakehässä kasvihuoneilmiön, tiedämme näiden kaasujen määrän olevan hurjassa kasvussa ja tiedämme mittausten perusteella keskilämpötilojen jo nousseen noin asteen parinsadan vuoden aikana. (aika paljon muutakin tiedämme, mutta tuo on se olennaisin)

mutta on varmasti turhaa ja erittäin ärsyttävää yrittää haastaa asiassa valtavirtaa

Se on vähän samalla tavalla turhaa kuin yrittää todistaa, että Juha Mieto ei oikeasti syö mämmiä.

Ainoa vaihtoehto joka osaa tuoda rajoja maahanmuuttopolitiikkaan ja suhteellisuudentajua ilmastopolitiikkaan.

Ei voi olla molempia. "Maltillinen" ilmastopolitiikka aiheuttaa tulevaisuudessa valtavat määrät ilmastopakolaisia, ja kun aletaan puhumaan miljoonamääristä, niin sellaisia väkijoukkoja eivät rajat pidättele. Sellainen maailma ei myöskään olisi Suomen kannalta kovin toivottava, koska suuret valtiot tulevat kaikin keinoin pyrkimään täyttämään kansalaistensa tarpeet. On hankala sanoa, odottaako tällainen maailma 50, 100 vai 150 vuoden päästä, mutta historiallisessa mittakaavassa vain parin askelen päässä.

Mun on pakko sanoa, että ymmärrän kyllä, mikä persuissa monia viehättää. Puhuvathan he kauniisti siitä, kuinka suomalaisista pitää pitää huolta, kritisoivat nykyisiä päätöksentekijöitä ja varmasti monen mielestä edustavat "tolkkua". Itse asiassa minä äänestän samoista syistä vasemmistoliittoa. Se ottaa, toisin kuin persut, huomioon kaikki suomalaiset: myös maahanmuuttajat, seksuaali- ja sukupuoli- sekä kieli- ja kulttuurivähemmistöt. Vasemmistoliitto on myös todellinen vaihtoehto harjoitetulle oikeistopolitiikalle, toisin kuin persut, jotka istuivat tällä vaalikaudella hallituksessa, ja jotka olisivat olleet valmiita siellä jatkamaankin, elleivät Kepu ja Kokoomus heitä olisi pihalle potkineet. Halla-aho oli valmis sitoutumaan hallitusohjelmaan. Lopuksi vielä, mitä tulee "tolkkuun", vasemmistoliitto vihreiden ohella on ainut puolue, joka ymmärtää, että tolkun politiikka ei riitä.

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Muumi Ankka Ma Huhti 29, 2019 10:41 pm

20.5.2019 Madchatin keskustelupalsta täyttää 5 vuotta ja kun käyttäjälistaa silmäilin niin täällä kuitenkin muutamia käyttäjiä käynyt huhtikuun puolella, jotka tuolla Madchatinkin puolella on käynyt niin toivottavasti jotkut huomaavat tämänkin viestin ja saapuvat 5 vuotispäivänä ehkä viimeisen kerran edes yhden päivän ajaksi nostalagisoimaan hetkiä vuodelta 2014 tai vaikka aiemmiltakin vuosilta akuankan nettisivuilta asti. Siika/Nopee kaveri hieman jo lupaili chat visaa sinne jos,saatais yli kolme oaallistujaa joten nostalagian nälkäiset täältäkin kuten hirnut ja arskat sitten 20. Päivä eli maanantai muistiin. Niih. Ei mulla muuta pahoittelut hieman sekavastantekstistä koska kirjoitanntäät viestiä pää alaspäoin
Muumi Ankka
Muumi Ankka

Viestien lukumäärä : 4
Liittymispäivä : 29.03.2018

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Ke Toukokuu 01, 2019 6:55 pm

Erinomaista ylioppilaiden, työväen ja kevään juhlaa eli vappua kaikille! 
Off-Topic   - Sivu 15 Red-Flag

Ja siis totta kai tulen Madchatin bileisiin. Cool 

pahoittelut hieman sekavastantekstistä koska kirjoitanntäät viestiä pää alaspäoin


Benito Mussolinin viimeinen twiitti kannattajilleen, tekstitiedosto, Italian Lombardia 1945.

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Bubbleduck Su Toukokuu 05, 2019 2:10 pm

Tehtävä: kirjoita kolmensadan sanan essee siitä, miksi valtiopeli feilasi
Bubbleduck
Bubbleduck

Viestien lukumäärä : 345
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Karachi

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Ke Toukokuu 08, 2019 8:28 pm

Kaaaaansanrintama, kansanrintama, kaaaaaaaansanrintama, kansanrintama *TÖÖT TÖÖT*

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Raccoon Ma Toukokuu 13, 2019 1:43 pm

arska, miks en löydä niitä waybackmachinen linkkejä? onko poistettu vai oonko muuten vaan sokea Very Happy

Raccoon

Viestien lukumäärä : 126
Liittymispäivä : 22.03.2018
Paikkakunta : Jossain päin Eurooppaa
Valtio pelissä : Kirjala

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Raccoon Ma Toukokuu 13, 2019 1:49 pm

Löytyi!

Raccoon

Viestien lukumäärä : 126
Liittymispäivä : 22.03.2018
Paikkakunta : Jossain päin Eurooppaa
Valtio pelissä : Kirjala

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Robo Ma Toukokuu 13, 2019 8:14 pm

valtiopelifoorumin nimi kuuluisi vaihtaa "kakkapostailu & kuulumistenvaihtamisfoorumiksi"
Robo
Robo

Viestien lukumäärä : 247
Liittymispäivä : 31.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Helsinki
Valtio pelissä : Star

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Ti Toukokuu 14, 2019 1:23 am

voisin vaihtaa mut oon liian laiska

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Robo Ti Toukokuu 14, 2019 7:48 pm

Arska kirjoitti:voisin vaihtaa mut oon liian laiska
no ei ihme ettet jaksa jos valvot arkipäivisin yhteen asti :D
Robo
Robo

Viestien lukumäärä : 247
Liittymispäivä : 31.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Helsinki
Valtio pelissä : Star

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Arska Ke Toukokuu 15, 2019 9:23 pm

Robo kirjoitti:
Arska kirjoitti:voisin vaihtaa mut oon liian laiska
no ei ihme ettet jaksa jos valvot arkipäivisin yhteen asti Very Happy
tässä pitää tietää, että menen nukkumaan noin kello kahdeksan aamulla ja herään joskus viideltä iltapäivällä

Arska
Pormestari
Pormestari

Viestien lukumäärä : 413
Liittymispäivä : 21.03.2018
Paikkakunta : Turku
Valtio pelissä : Jupsanti

https://valtioroolipeli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Robo La Heinä 20, 2019 1:39 pm

voisi tännekin postata pitkästä aikaan. tylsistyn kotona huonoja elokuvia ja sekalaisia juutubevideoita katsellessa. en mennyt protulle koska kansallissosialistinen äiti ja en myöskään saanut kesätöitä. jee
syksyllä alkaa sitten ysiluokka, ja vähän jännittää sillä en ole mikään ahkerin oppilas mutta hyvän muistini ja onneni takia olen tähän mennessä suoriutunut koulusta ihan jees arvosanoilla. jos työskentelen hieman enemmän kuin viime vuonna, uskon kuitenkin voivani saada 9.3+. peruskoulun jälkeen ehdottomasti lukio, mitä tällainen kukkakeppi nyt amiksessa tekisi. elämää en ole juuri lukiota pidemmälle suunnitellutkaan eikä minulla ole hajuakaan mikä minusta tulee isona. kaikki aiemmat haaveet kuulostavat nykyään aika huonoilta ajatuksilta ja melko epätodennäköisiltä elätyskeinoilta: kuvataiteilija, kirjailija, poliitikko, koodari, muusikko, jne.
Robo
Robo

Viestien lukumäärä : 247
Liittymispäivä : 31.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Helsinki
Valtio pelissä : Star

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Bubbleduck To Heinä 25, 2019 10:30 pm

Rippileiri oli super ihku paikka, aivan loistava viikko tuli siellä vietettyä ja aktiivisesti olen ollut jokaisessa seurakuntani asiassa mukana leirin jälkeen. Muutenkin kesäloma mennyt tosi hyvin; ehkä paras kesäloma, joka minulla on koskaan ollut. Aina ennen minua on alkanut pitkästyttää kesälomalla tylsyys, mutta tänä kesänä en ole elänyt vielä yhtäkään tylsää hetkeä. Toivottavasti samanlainen epätylsyys jatkuu ensi lukuvuodelle.
Bubbleduck
Bubbleduck

Viestien lukumäärä : 345
Liittymispäivä : 21.03.2018
Ikä : 19
Paikkakunta : Karachi

Takaisin alkuun Siirry alas

Off-Topic   - Sivu 15 Empty Vs: Off-Topic

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 15 / 19 Edellinen  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa