Off-Topic
+19
Sh3ltt1
Ruutitynnyri
leonffe
Raccoon
Tuoppi
Robo
McDuck-fani
Kaivos
Hirnu
Mix313131
McScroogelius
Jomppe
Kunkku Karhu
Arska
A.N.K.K.A
Käyttis
Aivokalvontulehdus
Vallu
Mehtu
23 posters
Valtiopeli :: Pulinat :: Taukotila
Sivu 4 / 19
Sivu 4 / 19 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 19
Vs: Off-Topic
Vettel paalulle, mutta Räikkönen ei jäänyt hirveästi ja Bottas päihitti Hamiltonin. Ihan ok aika-ajo siis, ja huomisesta kisasta tulee suomalaisittain kiinnostava
Mä taas ennustan, etta kisasta tulee kuolettavan tylsä. Toivon tietenkin, että olen väärässä. Bottas pääsi kyllä aika-ajoissa yllättävän lähelle Ferrari-kaksikkoa, mutta en jaksa uskoa hänen kisavauhtiinsa. Sen verran vakuuttavaa on ollut Ferrarin kyyti koko viikonlopun. Kisan startti tulee varmaan ratkaisemaan paljon. Jos mennään puhtaasti ykkösmutkasta läpi samassa järjestyksessä kuin lähdettiin, niin Vettel painelee helppoon voittoon. Kimin mahdollisuus piilee siinä, jos sekä Kimi että Bottas pääsevät livahtamaan Vettelin ohi heti startissa. Bottas toimisi tulppana Vettelille ja Räikkönen saisi kruisailla voittoon rauhassa.Arska kirjoitti:Vettel paalulle, mutta Räikkönen ei jäänyt hirveästi ja Bottas päihitti Hamiltonin. Ihan ok aika-ajo siis, ja huomisesta kisasta tulee suomalaisittain kiinnostava
Kevät tekee tuloaan ja kunnon hiihtokelit käyvät vähiin. Sen sijaan siitepölykausi on vasta aluillaan, jee! Ilmeisesti leppä kukkii jo kun silmät kutisevat alituiseen. Onko teillä muilla jotain siitepölyallergioita ja millasia oireita teille tulee? Mulla ilmenee keväisin ja kesäisin sellanen ongelma, että koivun siitepölyllä on usein tapana ristiallergisoida muiden normaalisti turvallisten tuotteiden kanssa. Esimerkiksi vihannekset ja hedelmät eivät normaalisti aiheuta mussa minkäänlaista reaktiota enkä ole niille allerginen, mutta siitepölyaikaan mm. sitrukset, banaani ja porkkana saavat alahuuleni kutiamaan ikävästi.
Ruutitynnyri- Viestien lukumäärä : 32
Liittymispäivä : 28.03.2018
Kisan startti tulee varmaan ratkaisemaan paljon.
Jep, näinhän se aina on. Lähinnä tarkoitin, että harvemmin suomalaisvoitolle on näin hyvät edellytykset, kun Hamiltonikin starttaa vasta yhdeksäntenä. Pierre Gasly muuten aika komeasti Toro Rosso-Hondallansa viidennessä ruudussa, mahtaakohan Alonsoa nyt kismittää
Mitäköhän vittua tuossa Kimin pysähdyksessä oikein tapahtui? Joka tapauksessa aika ikävän näköisesti taittui mekaanikon jalka, onneksi ei jäänyt kokonaan renkaan alle...
Lopussa oli kyllä hyvää taistoa Vettelin ja Bottaksen välillä, mutta ei ihan riittänyt, joko kierrokset tai renkaat.
Lopussa oli kyllä hyvää taistoa Vettelin ja Bottaksen välillä, mutta ei ihan riittänyt, joko kierrokset tai renkaat.
Ei se ois riittänyt vaikka ois ollu kierroksia ja renkaita jäljellä kun ei vaan ole tarpeeksi munaa edes yrittää ohitusta.Arska kirjoitti:Lopussa oli kyllä hyvää taistoa Vettelin ja Bottaksen välillä, mutta ei ihan riittänyt, joko kierrokset tai renkaat.
Ferrarin mekaanikon jalka napsahti aika maukkaasti poikki. Liikennevalosysteemissä on selkeästi jotain häikkää, jos valo vaihtuu ennen kuin rengas on edes saatu irti.
Varmaan. Alonsohan on vasta neljäntenä mm-pisteissä ja McLaren tallipisteissä kolmantena. ;DArska kirjoitti:Pierre Gasly muuten aika komeasti Toro Rosso-Hondallansa viidennessä ruudussa, mahtaakohan Alonsoa nyt kismittää
Ruutitynnyri- Viestien lukumäärä : 32
Liittymispäivä : 28.03.2018
Alonsohan on vasta neljäntenä mm-pisteissä ja McLaren tallipisteissä kolmantena. ;D
Elättelen silti toiveita, että Toro Rosso-Honda menee menojaan ja saadaan lisää Alonso-meemejä
Älyttömän kova suoritus kyllä Gaslyltä neljäs sija, olkoonkin että siitä kolme kärkitallien autoa edeltä keskeytti. Mielenkiintoista nähdä, säilyykö vauhti seuraavissa kisoissa.
Itse olen tässä tankannut demokratiateorioita yliopiston pääsykokeeseen, voin kertoa että nekin aiheuttavat harmaita hiuksia (ainakin noin kuvainnollisesti)
Itselle se oli selvästi helpoin. Toki kokeeseen olin unohtunut ottaa MAOLin mukaan, enkä muistanut miten Diofantoksen yhtälöä ratkaistaan, niin kokeilin kaikki mahdolliset ratkaisut käsin. Joku 2-3 sivuahan niitä sitten tuli...
Sh3ltt1- Viestien lukumäärä : 153
Liittymispäivä : 10.04.2018
Valtio pelissä : Tapani
Itse menen kurssia hiukan Sheltin tunnelmilla, toki kaikki kurssit tuntuvat ensimmäiset pari tuntia suht helpoilta, mutta tämä erityisen. Olen noita kurssin loppupään tehtäviä omalla ajalla vilkuillut ja tuntuivat ratkeavan melko vähällä päänsäryllä. Nuo merkintätavat vain ottavat päähän (ja toki tuo oma merkintäni(kin) on selkeyden huipentuma ).
Käyttis- Viestien lukumäärä : 119
Liittymispäivä : 25.03.2018
Muuten semmoinen vinkki, että kannattaa nuo totuustaulut täyttää siten että "suurin luku" tulee ensin ja siitä aina pienempään... Esim:Käyttäjä4445 kirjoitti:Itse menen kurssia hiukan Sheltin tunnelmilla, toki kaikki kurssit tuntuvat ensimmäiset pari tuntia suht helpoilta, mutta tämä erityisen. Olen noita kurssin loppupään tehtäviä omalla ajalla vilkuillut ja tuntuivat ratkeavan melko vähällä päänsäryllä. Nuo merkintätavat vain ottavat päähän (ja toki tuo oma merkintäni(kin) on selkeyden huipentuma ).
1 1 1 1
1 1 1 0
1 1 0 1
1 1 0 0
1 0 1 1
jne.
Samaa on sanottu, tuossa vaiheessa jaksaminen loppui. Kurssin alkuosa on ollut suoraan sanoen tylsän helppo. Tuo totuustaulun loppuosa on toki kiinteä osa alkupäähän, vain ensimmäisten A,B,C, jne. sijainnin voi päättää.
Aiheesta toiseen. Onko kukaan foorumilla käynyt katsomassa näitä Disneyn tuottamia Star Wars -elokuvia? Minkälaisilla mietteillä tulitte ulos teatterista?
Totta tuokin. Ja tarkoitin nimenomaan A, B, C yms. kohtia enkä mitään niiden yhdistelmiä.Käyttäjä4445 kirjoitti:Samaa on sanottu, tuossa vaiheessa jaksaminen loppui. Kurssin alkuosa on ollut suoraan sanoen tylsän helppo. Tuo totuustaulun loppuosa on toki kiinteä osa alkupäähän, vain ensimmäisten A,B,C, jne. sijainnin voi päättää.
Mulla on toi pitkän matikan 11 edessä vasta ensi vuonna, vaikka ykkösellä olisi pitänyt jo ehtiä tehdä se. Kaikki opettajat toisaalta sanoo jatkuvasti, että se on helppo, ei kuulemma läksyjä eikä mitään muutakaan sellaista.Tuoppi kirjoitti:Pitkän matikan 11 itelle ainaki toistaseksi lukion vaikein kurssi, toisaalta myös aika mielenkiintonen
Ei ne eokuvat omasta mielestäni mitään ertyisen hyviä ole olleet, mutta on ne silti tullut katsottua. En kyllä toisaalta ole koskaan ollut mikään suuri Star Warsin ystävä.Käyttäjä4445 kirjoitti:Aiheesta toiseen. Onko kukaan foorumilla käynyt katsomassa näitä Disneyn tuottamia Star Wars -elokuvia? Minkälaisilla mietteillä tulitte ulos teatterista?
A.N.K.K.A- Viestien lukumäärä : 400
Liittymispäivä : 21.03.2018
Valtio pelissä : Qruut
Joo aika vaihtelevat kokemukset kuulemma tosta kurssista. Joillekin oli kuulemma ihan mahdoton ja toisille paljon helpompi ku ”perus”matikka. Eipä se nyt mikään mahdoton ole jos hieman opiskelee, mutta ei ole mikään muukaan lukiossa
Tuoppi- Viestien lukumäärä : 35
Voi miten stressaavaks voi muuttua koulunkäynti viikon sairaalassa makoilun seurauksena :D Rästissä atm yyhoon valtakunnallinen, äikän iso koe ja ens maanantaiks pitäs yrittää vääntää äikän kirjallisuustutkielma ja ens viikon perjantaina äikän valtakunnallinen. Tämmöset kevyet hajotusfiilikset...
EDIT: Ja en siis tosiaan oo vielä ees kouluun asti selvinny :P
EDIT: Ja en siis tosiaan oo vielä ees kouluun asti selvinny :P
Mehtu- Viestien lukumäärä : 162
Ikä : 22
Valtio pelissä : Amrón
Voimia Mehtulle. Meidän koulussamme (syventyy noihin kaukaisiin ajatuksiinsa ) ei valtakunnallisilla muistaakseni ollut kuin positiivinen vaikutus arvosanaan. Tiedä sitten onko kyseessä vain oman kunnan / koulun käytäntö... Muista sitten se tärkein: aktiivinen osallistuminen valtiopeliin . Mutta vakavasti ottaen toki vastaavista sairausjaksoista tulee aina pientä stressiä kouluun palatessa.
Muistanko väärin, vai kuuluiko tälle foorumille muutama innokas lukija? Omalla 'listallani' ovat tällä hetkellä työn alla, tai jonossa, seuraavat: Ajan lyhyt historia, Suomenlahti Pietarin suojana, Unknown soldier (Tuntematon), Summan tarina ja Justin Cronin Linnake.
*Ja kuka ajatteli, että hymiöt, tekstipohjainen foorumi ja Käyttis olisivat kelvollinen lopputulos?*
Muistanko väärin, vai kuuluiko tälle foorumille muutama innokas lukija? Omalla 'listallani' ovat tällä hetkellä työn alla, tai jonossa, seuraavat: Ajan lyhyt historia, Suomenlahti Pietarin suojana, Unknown soldier (Tuntematon), Summan tarina ja Justin Cronin Linnake.
*Ja kuka ajatteli, että hymiöt, tekstipohjainen foorumi ja Käyttis olisivat kelvollinen lopputulos?*
Mulla on kovin hatarat muistikuvat noista valtakunnallisista kokeista, mielestäni ne eivät meilläkään olleet kovin merkittävässä asemassa. Ruotsin kokeesta muistan, että siinä kysyttiin Ruotsin suurinta järveä, ja mua ärsytti, kun en muistanut Vänerniä Lisäksi ainakin englannissa tehtiin valtakunnallinen, mutta muita aineita en yhtään muista...
Innokas lukija ilmoittautuu! Omalla lukulistallani on tällä hetkellä Tolkienin Keskeneräisten tarujen kirja, Tolkienin elämäkerta, Jaakko Anhavan tietokirja Maailman kielet ja kielikunnat sekä pari 2ww:sta kertovaa tietokirjaa.
McScroogelius- Viestien lukumäärä : 110
Liittymispäivä : 27.03.2018
Ikä : 21
Valtio pelissä : Monteverden tasavalta
Haataja pistää Kärpät-HIFK -kamppailussa ottelun tasoihin! Kyseessähän on siis Liigan semifinaalien 5. ottelu. Löytyykö palstalta muita Liigaa (tai ylipäätänsä jääkiekkoa) seuraavia.
Muuten, näin Real Madridin kannattajana AS Roman 3-0 lämmitti myös mieltä mukavasti Mitenkäs jalkapallo, löytyykö sen seuraajia.
Ainakin F1-faneja löytyy palstalta... Jos tässä nyt vielä kysyisi löytyykö kolmannenkin lajin seuraajia. Nimittäin Formula E...? Kisoissa on 100 × tapahtumia vrt. F1.
Muuten, näin Real Madridin kannattajana AS Roman 3-0 lämmitti myös mieltä mukavasti Mitenkäs jalkapallo, löytyykö sen seuraajia.
Ainakin F1-faneja löytyy palstalta... Jos tässä nyt vielä kysyisi löytyykö kolmannenkin lajin seuraajia. Nimittäin Formula E...? Kisoissa on 100 × tapahtumia vrt. F1.
Kävin tosiaan tiistai-iltana katsomassa Ready Player Onen elokuvaversion (jonka elokuvajulistetta nyt yritän saada ostettua teatterin omistajalta.) Kukaan muu käynyt katsomassa? Mitä mieltä?
Itse ihmettelin elokuvaversiota varten tehtyjä muutoksia, mutta olin kuitenkin harvinaisen tyytyväinen hyvin sopiviin kappalevalintoihin ja loppukohtaukseen. Kummallista, että niin pienelle kohdeyleisölle suunnattu kirja muokataan suurelle kohdeyleisölle suunnatuksi elokuvaksi.
Itse ihmettelin elokuvaversiota varten tehtyjä muutoksia, mutta olin kuitenkin harvinaisen tyytyväinen hyvin sopiviin kappalevalintoihin ja loppukohtaukseen. Kummallista, että niin pienelle kohdeyleisölle suunnattu kirja muokataan suurelle kohdeyleisölle suunnatuksi elokuvaksi.
Raccoon- Viestien lukumäärä : 126
Liittymispäivä : 22.03.2018
Valtio pelissä : Kirjala
Sivu 4 / 19 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 19
Valtiopeli :: Pulinat :: Taukotila
Sivu 4 / 19
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa